Konstatovali smo da je šteta načinjena, srećom ne u onoj meri u kojoj je mogla da bude, te da je najpametnije da brat sutra ode do nadležne policijske stanice i prijavi krađu dokumenata. Dozvolili smo teoretsku mogućnost da će se možda naći pošten nalazač koji će dokumente vratiti vlasniku iako u to iskreno nismo previše verovali. Ipak, brat me je sutradan pozvao telefonom i saopštio na moju veliku radost da su mu vozačka i saobraćajna dozvola nađene i vraćene. Ispostavilo se da su džeparoši shvativši da nisu došli do novca dokumente bacili još u autobusu ispod sedišta. Kada je vozilo dovezeno u garažu vozač je pronašao dokumenta i predao ih je dispečerskoj službi GSP „Beograd“. Oni su pozvali mog brata i vratili mu dokumente.

Veoma sam zahvalan vozaču, dispečerima i svima u GSP „Beograd“ na tom veoma poštenom i plemenitom gestu. Poštedeli su mog brata papirologije koja usledi kada se dokumenta izgube kao i određenih novčanih troškova. GSP „Beograd“, odnosno njegovi zaposleni su ovakvim činom, to se mora naglasiti, demonstrirali odgovornost, profesionalizam i brigu o korisnicima svojih usluga. Gest za svako poštovanje.

Moram da naglasim da bih na isti ovaj način reagovao i da bih sve pohvale na račun poštenog nalazača izrekao i da nije reč o mom bratu. Bio bih isto tako dirnut i zadovoljan i u slučaju da su ukradena dokumenta vraćena nekom od mojih prijatelja,kolega, poznanika ili bilo kom građaninu ili gostu Beograda. Treba biti objektivan i sve ono što je ispravno pohvaliti.

Međutim, to nikako ne znači da u kolumni „Čoškarenje“ neću nastaviti da argumentovano kritikujem sve ono što smatram nepravilnim i lošim u funkcionisanju gradskog prevoza. I dalje smatram da vozači nemaju pravo, a to nekada rade, da ulaze u konflikte sa putnicima, i zbog svađe zaustavljaju vozilo. Isto tako, apsolutno nemaju pravo da krše zakonska rešenja i asistiraju kontrolorima Bus plusa na taj način što zaustavljaju vozilo zbog odbijanja putnika bez karte da ga napuste. Time sprečavaju druge putnike da stignu na vreme do svog odredišta, a to što kontrola ne može da se izbori sa osobom koja nema kartu nije problem putnika koji je imaju. Isto tako, smatram da je nehumano pustiti vozila u sabraćaj leti a da ne radi klima a zimi bez grejanja. Kašnjenje na nekim linijama je takođe problem za osudu. Ja sam novinar i dužan sam da pišem objektivno i društveno odgovorno uvek, pa tako i kada je reč o gradskom saobraćaju. Naravno, svaki gest ljudskosti i poštenja kao u konkretnom slučaju treba pozdraviti aplauzom i rečima hvale.