Saopšteno je da će operateri SBB-a od 15. do 19. septembra kontaktirati stanare i informisati ih šta je potrebno za digitalizaciju. Međutim, u ranim jutarnjim časovima 16. septembra u našem ulazu je zalepljen plakat sa obaveštenjem da tog dana kompanija ukida analogni signal. To nas je prilično zateklo jer smo prethodno informisani da će taj proces teći postepeno.

Međutim, sve je sprovedeno u jednom danu u kome smo svi ostali bez mogućnosti da pratimo kablovski TV program. Svakako da SBB ima pravo da bira kada će obavljati digitalizaciju ali ako je rečeno da će se taj proces odvijati u roku od pet dana čemu brzinsko isključenje analognog signala? Takve nagle izmene su koliko nekorektne toliko i neprofesionalne. Takođe, u flajerima je naglašeno da će zamena analogno u digitalno biti obavljena nakon poziva operatera SBB-a korisniku usluge. Međutim, umesto toga svima nam je isključen analogni signal bez da je to učinjeno.

Želeći da se informišem o čemu je reč pozvao sam kol-centar SBB-a i dobio informaciju da je „došlo do prekida emitovanja TV signala“ da su „ekipe na terenu kako bi to bilo što pre otklonjeno“ kao i da nije reč o procesu digitalizacije. I dalje sam u dilemi da li je na mreži SBB došlo do kvara baš na dan predviđen za digitalizaciju, što je neverovatna koincidencija, ili je pak reč o prvom koraku u procesu digitalizacije što su u kol-centru SBB-a kategorično opovrgli. Inače, tog utorka samo deo stanara je dobio digitalni priključak na SBB mrežu dok je dosta njih na to čekalo još koji dan.

Problem je što su oni koji nisu u tom periodu ostali bez TV programa jer im analogni signal nije vraćen. Ako prekid signala nije imao nikakve veze sa digitalizacijom zašto komšijama koje nisu dobili uređaj za digitalno emitovanje nije obnovljen analogni signal do uvođenja digitalizacije? Takođe, zbog čega SBB nije obezbedio veći broj tehničara za instaliranje risivera kako niko od korisnika ne bi bio bez TV programa?

Može biti zato što je digitalizacija besplatna? Inače, to nisu jedini propusti SBB-a prema korisnicima. Primera radi, iako ste platili račun dobijate obaveštenje da niste a jednom su me zvali telefonom da me upozore da nisam platio dva računa od kojih je jedan bio izmiren a drugi još uvek nije bio ni poslat! Drugim rečima, interna komunikacija između nadležnih službi u SBB nije na zavidnom nivou zbog čega ispaštaju korisnici. Drugar Pera mi je pričao da je od SBB kupio uređaj kako bi imao brži internet koji pak nije radio nijednog trenutka te ga je vratio posle par dana. Svejedno mu je ta „usluga“ naplaćena 120 a slanje poštom 40 dinara iako je naglasio da mu nije problem da lično preuzme uređaj.

Sektor usluga u Srbiji generalno rezonuje da su korisnici tu zbog njih a ne obratno, a očito je da u tom pogledu ni SBB nije izuzetak.