Sve novinčine (i još gore televizije) histerično skandiraju: Novak pobedio ovde, Novak trijumfovao onamo, Novak porazio ovog, Novak pokorio onog. Lepo je onomad rekao Kokan Mladenović: spali smo tako nisko da se cela nacija drži za jedan reket eda se ne bi podavila u zapušenoj septičkoj jami. Inače, u momentima kada se ne upušta u populizam tipa „ovo je zajednička pobeda svih nas“, Novak je meni simpatična faca. Ali mi je sabornost u Novaku muka duhu. U tom smislu: jebo vas Novak sve na kamari.

A sad natrag, u zapušenu septičku jamu. Izgleda da se i za taj problem pojavilo epohalno rešenje. Na pomolu su Brzi kanali Srbije, projekat koji u ambicioznoj sumanutosti uveliko nadmašuje megalomanski idiotske projekte iz Miloševićeve ere. V čjom djela? Neka je majka invencije ovih dana obnarodovala da se ima graditi kanal Dunav-Morava-Vardar- Solun. Izgradnjom tog kanala Srbija bi – je li – konačno ostvarila vekovni san o izlasku na more, a istovremeno bi i ona, u zaborav pala, ali punom parom radeća Agencija za pomorski saobraćaj dobila puni smisao.

Dobro, zapitaće se neko, šta ja to imam protiv sabornosti u kanalu? Načelno, ništa pod milim Bogom. Ali malo me brinu neke stvari. Cena, recimo. Pominje se suma od nekih šesnaest milijardi evra potrebnih za produbljivanje i proširivanje rečnih korita i – tamo gde nema reka – kopanje plovnih puteva. A kanal, umal ne rekoh kanalizacija, bio bi baš podugačak, otprilike 800 kilometara, što znači da bi se možda – na radost tabloida – video čak iz kosmosa. Sa druge strane – tvrde neki trezveniji građevinari – kanal ne bi bio naročito isplativ. Po njemu, tvrde isti izvori, ne bi mogli da plove malo veći rečno-pomorski brodovi. A posao ovih što bi mogli, mogu da po otprilike istu cenu transporta obave šleperi i vozovi. Ono jeste, procvetao bi kanalizacioni turizam, obradovala bi se priobalna kajakaška društva, bilo bi tu deonica za otvaranje uoči izbora, ali zapitajmo se cenjeni publikume: nije li izgradnja kanala od 800 kilometara malo preveliki zalogaj za državu koja godinama nije u stanju da napravi dvesta kilometara prohodnog autoputa. Kada sam, međutim, pročitao da je ideja za kanala DMV nastala u XIX veku, laknulo mi je oko srca. Savremeno, brate.