Francuska kompanija Magi Maren otvara jesenji deo 18. BFI 1okruzenje foto Herve DEROO 69

Jesenji deo 18. Beogradskog festivala igre počinje sutra uveče gostovanjem francuske Kompanije Magi Maren iz Liona koja će na sceni Ateljea 212 izvesti svoju kultnu predstavu “Okruženje”.

Iako je reč o delu nastalom 2004, ono i se sada igra sa velikim uspehom širom sveta ne gubeći ništa od svoje avangardnosti, a londonski Gardijan proglasio ga je jednim od najvažnijih koreografskih radova koji su obeležili prvu četvrtinu 21. veka.

– “Okruženje” je bilo prekretnica u mom radu. Do tada sam radila samo na pokretu, a koreografije su imale nit koja se kao kontinuitet provlačila kroz celo delo.

“Okruženje” sam radila kao što reditelj u kinematografiji radi na montaži. Radila sam na kratkim kadrovima koje sam poput mozaika ili pazli slagala na stolu za montažu.

Komad je inspirisan Spinozinom filozofijom, a tokom rada na prestavi čitala sam i druge mislioce koji se bave prirodom i duhovnim temama.

Međutim predstava je na premijeri loše prošla jer je publika očekivala igru i koreografiju, a “Okruženje” je bilo previše šokantno i avangardno.

Videćemo kako će sad “razgovarati sa publikom” – rekla je Magi Maren, koja se zahvaljujući savremenoj tehnologiji uključila u konferenciju za novinare u Nacionalnoj fondaciji za igru.

Ona je naglasila da od nastanka komada 2004. nije ništa menjala u slikama i vinjetama i da ansambl ima devet igrača – pet muškaraca i četiri žene.

Igrači iz njene kompanije objasnili da je “ova predstava poput vrtloga u kome se puno toga dešava uz opčinjavajuću muziku, stvarajući osećaj potrebe za drugima i radom sa drugima”.

“Okruženje” će posle BFI, do kraja septembra gostovati u Italiji i Portugaliji, a za proleće 2022. najavljena je turneja po jugoistočnoj Evropi.

Sa više od 40 predstava referentnih za francusku i svetsku umetnost igre Magi Maren jedno je od najznačajnijih imena u novom talasu francuske savremene igre.

Kao igrač, koreograf i direktor kompanije koja nosi njeno ime na umetničkoj sceni prisutna je od 1973. godine. Rođena je 1951. u Tuluzu, u kome je stekla klasično baletsko obrazovanje.

Prvi angažman dobila je u Baletu Opere u Strazburu, da bi ubrzo nastavila studije u Bežarovoj školi. Uspešnu igračku, a potom i koreografsku karijeru ostvarila je u Bežarovoj kompaniji Balet 20. veka.

Prvu veliku koreografsku nagradu dobila je 1978, kad je osnovala i svoju trupu koja je šest godina kasnije dobila njeno ime.

Bila je stalni koreograf Baleta Opere u Lionu, a često je radila i za Balet Opere u Parizu i Holandski nacionalni balet. Njen čuveni komad “May B“ igra se skoro tri decenije bez prestanka, čiji bi rekord moglo da ugrozi samo “Okruženje”. “May B” je pre deset godina izvedena na BFI.

Program

U jesenjem delu 18. BFI, koji se završava 12 oktobra, nastupiće još pet kompanija savremene igre iz Frankfurta, Los Anđelesa, Majnca, Barselone i Londona.

Na sceni Opere i teatara Madlenuanum 24. i 25. septembra gostuje Drezden Frankfurt kompanija igre sa koregrafijom Jakopa Godanija “Alter ego”.

Ovo gostovanje na BFI je zbog pandemije virusa korona odlagano desetak puta. Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu 25. septembra, a dan kasnije i Madlenijaum scenu će prepustili trupi Bodi trafik iz Los Anđelesa koja će izvesti koeregrafije Metjua Ninana, Hofeša Šehtera i Mikaele Tejlor.

Karte za nastup ove američke trupe raspodate su još 2019, kažu iz BFI. Kompanija Akrama Kana iz Londona gostovaće samo u SNP zbog prostora koji zahteva Kanova koregrafija “Nadmudrivanje đavola”, dok je Beograd prodajom i radovima u Centru “Sava” iznenada ostao bez svoje najveće umetničke scene.

Grupa gospodina Serana sa prestavom “Kraljevstvo” gostovaće 7. oktobra u Madlenianumu, dok će 18. BFI u JDP-u 12. oktobra zatvoriti kompanija TanzMainz i komad Šaron Ejal “Lanac duše”.

Epidemiološka pravila

– Bilo je teško tokom ove dve godine. Pomerali smo termine iz različitih razloga, ali nismo odustali.

Ponosni smo što možemo da zaključimo ovogodišnju, a i prošlogodišnju ediciju BFI, mada se kod nas sad još se ne znaju precizna epidemiološka pravila za prisustvovanje predstavama.

Nadležni prave planove za domaće teatre nekako usput, a ne unapred, dok su u Evropi još u maju utvrdili pravila za jesenju sezonu koja upravo počinje – rekla je Aja Jung na predstavljanju jesenjeg dela 18. BFI.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari