Od "mamblkora" do holivudskog rekorda: Ko je Greta Gervig - prva rediteljka čiji film je zaradio više od milijardu dolara? 1Foto: EPA-EFE/NINA PROMMER

U trenutku kada filmovi brzo izgube pažnju publike i retko koji ostvari predviđenu zaradu, Greta Gervig uspela je da obori rekorde i postala prva žena sa filmom koji je zaradio više od milijardu dolara.

U pitanju je, naravno, Barbi, ostvarenje koje je ovu cifru premašilo za samo 17 dana i tako skrenulo pažnju na ovu scenaristkinju, rediteljku i glumicu.

A iako je karijeru započela kao glumica, pre toga je želela da bude balerina zbog velike ljubavi prema plesu, ali je shvatila da nema građu za to i prebacila se na mačevanje.

Ta energija još je značila prilikom tranzicije u glumu i tako je svojim rolama mogla da donese i svojevrsni fizički aspekt.

Htela je bude dramaturg, ali je posle poznanstva sa Džoom Svanbergom nastavila sa glumom, a potom je postala i scenaristkinja.

Kaže da je prvi put shvatila da hoće da piše kada je napisala priču o nezgodi u školi, odnosno trenutku kada se upiškila usred testa iz matematike.

Glumački proboj doživela je u filmu Grinberg Noe Baumbaha, sa kim će napisati nekoliko važnih filmova u svojoj karijeri i koji će kasnije postati njen partner.

Svanberg i Baumbah uveli su je u svet „mamblkor“ filmova, koji se odlikuju niskim budžetom, visokim stepenom naturalizma i naglaskom na dijaloge umesto na radnju.

Pišući takve filmove, Gervig je pokazala da su njeni likovi autentični i duboki, osmišljeni tako da granice između stvarnosti i fikcije nisu uvek očigledne na prvi pogled.

Rediteljski deo karijere započela je dvojnom režijom sa gorepomenutim Svanbergom 2008. godine, filmom Noći i vikendi, a onda su usledila dva ključna ostvarenja.

Prvi je Bubamara, delimično inspirisan njenim životom, koji je opisala kao ljubavno pismo rodnom Sakramentu i nešto što je znala da mora sama da režira nakon što ga je napisala.

Doneo joj je nominaciju za Oskara za režiju i originalni scenario, a nominaciju za najbolji adaptirani scenario zaradila je dve godine kasnije, za film Male žene.

Ova adaptacija voljenog književnog dela pokazala je da se snalazi i sa pričama koje nisu njene, ali koje su joj bliske i drage, jer je ovo jedna od njenih omiljenih knjiga.

Nakon svega toga, mnogi su se iznenadili odlukom da režira Barbi, ali ona je i u taj film utkala omaže brojnim velikanima sedme umetnosti i spojila Barbiku sa mnogim ozbiljnim i aktuelnim temama.

Naredni projekti su joj scenario za novu, igranu verziju Snežane i režija dva filma iz sveta Narnije za Netfliks, a verujemo da ništa od toga neće ostaviti gledaoce ravnodušnim.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari