Koreografski rukopis u jezičkom okviru 1Foto: BFI

U okviru 15. BFI sutra će na sceni Opere i teatra Madlenianum nastupiti Poljski teatar igre iz Poznanja sa komadom „Četrdeset“ za koji je koreografiju, tekst, scenu, a delom i muziku uradio norveški umetnik Ju Stromgren.

On je i koproducent ove predstave koja je premijerno izvedena 2015. u Poznanju.

U 75 minuta predstave smešten je živoj jedne žene od njenog rođenja 1973. do 2013. godine. To razdoblje od četiri decenije ispunjavaju sumnje, nade, borbe, izbori i nepredviđene situacije, kroz koje je vode žudnja za životom i volja za preživljavanjem. Na putu kroz haotičnu Evropu, ona uspeva da pronađe kompromis između svojih ambicija i nametnutih okolnosti, koje prate i promene u Poljskoj u tih 40 godina. Isti broj godina ima i Poljski teatar igre, čije se pitanje budućnosti takođe otvara ovim komadom.

Ju Stromgren, poznat kao multidisciplinarni autor, voli da zaokruži celokupan proces kazivanja priče. Pre 20 godina osnovao je u Oslu sopstvenu trupu, a sarađuje i sa drugim kompanijama i pozorištima širom sveta. Njegov koreografski rukopis je mešavina pozorišnog, lutkarskog, filmskog i muzičkog sadržaja, uvek obavijen u jezički okvir. Kao pozorišni reditelj, uglavnom je radio sa nacionalnim i gradskim pozorištima u Skandinaviji, pretežno na dramama Henrika Ibzena. Kao dramski pisac, napisao je veliki broj pozorišnih i filmskih scenarija. Član je Udruženja književnika Norveške, a trenutno angažovan kao stalni koreograf u Nacionalnom baletu Norveške.

U predstavi „Četrdeset“ sarađivao je sa 16 igrača, kostimografom Bregje van Balen i dizajnerom svetla Hansom Skogenom. Osim svoje koristio je i muziku drugih autora – od Antonija Vivaldija do Serđa Ginsbura.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari