Martin Skorseze i njegova pravila za glumce 1Foto: EPA-EFE/ETTORE FERRARI

Povodom 80 rođendana, koji je juče peroslavio legendarni reditelj Martin Skorseze, Index. hr osvrnuo s na neke od njegovih najzanimljivijih rediteljskih tehnika.

Naime, Skorseze ima specifična pravila za glumce s kojima radi, za neka od kojih je i sam Leonardo Dikaprio priznao da su praktično neviđena u filmskoj industriji.

Jedno od prvih Skorsezovih pravila je da je zaplet sekundaran u odnosu na njegov odnos s glumcima u filmovima.

„Uvek je usredsređen na ono što glumac daje i tu dinamiku jedan na jedan. Zaplet je za njega sekundaran. Njegov fokus je da pronađe srž priče kroz glumce s kojima radi“, rekao je Dikaprio 2020. za New York Times.

Govoreći za The Holivud Riporter 2014. godine, Dikaprio je naglasio koliko Scorseze usavršava vezu između glumca i reditelja.

„On poštuje proces glumca. Mislim, znaš to gledajući filmove koje on radi, ali stvarno nema boljeg. Njemu je vaša izvedba najvažnija, a film je konačno strukturiran oko onoga što vi radite kao glumac i onoga što on iznosi… to je proces koji treba negovati i to je nešto što je talent za sebe jer je teško postići da se mi kao izvođači osećamo udobno na setu i budemo najbolji“, rekao je.

S glumcima radi tokom „vrlo dugih, privatnih proba“

Glumci koji rade pod Skorsezeovim vođstvom takođe mogu očekivati da će zapeti u „vrlo dugim, privatnim probama“.

Snimatelj Majkl Naj govorio je za Stori Frst o vremenu koje je proveo sa Scorsezeom na filmu “Shutter Island” iz 2010. godine.

„On vreme s glumcima provodi tokom vrlo dugih, privatnih proba. Kad počnu probe kamere, glumci su izuzetno spremni. Skorseze će dati male beleške glumcu dok je ekipa prisutna, ali ako dođe do značajnih prilagođavanja, ekipa se miče kako bi imao kratku privatnu probu“, rekao je.

U nedavnom intervjuu scenarista Terens Vinter potvrdio je koliko je Skorseze predan svom zanatu, otkrivajući da se reditelj „borio“ da se jedna od najpoznatijih scena iz Vuka s Vol Strita pojavi u filmu. Vinter je otkrio da filmska scena potonuća jahte zamalo nije ušla u finalni rez jer je bila jako skupa.

„Budući da je scenario bio tako dugačak, strahovali smo da će biti stvari koje ćemo morati smanjiti – poput sekvence u kojoj brod tone, a oni bivaju spašeni na moru. Bila je tako divlja i tako skupa. Svaka mu čast, Marti se samo nastavio boriti rekavši : ‘Moramo to imati. Moram to imati'“, kazao je za Holivud Reporter.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari