Mlade srpske filmadžije na Stenfordu u Kaliforniji 1foto imdb

Program pod nazivom “Cinematic Homelands” koji će predstaviti troje srpskih filmskih autora biće održan 13. i 14. oktobra u kampusu američkog univerziteta Stenford.

Ovaj program, koji organizuju CREEES i Odsek za istoriju umetnosti i umetnost, uz podršku Stanfordskih globalnih studija, predstasvlja neke od najzanimljivijih i najuspešnijih savremenih filmskih stvaralaca iz Srbije, navode organizatori.

To su Jelena Maksimović, Ognjen Glavonić i Marko Grba Sing.

U toku dva dana biće prikazana tri filma, uz razgovore autorima.

Troje filmskih autora nude kritičko istraživanje društveno-političkih, istorijskih i ličnih dimenzija ideje „domovine“.

Prva projekcija, film “Domovine” rediteljke Jelene Maksimović, zakazana je za 13. oktobar.

U središtu filma koji je proizveden 2020. je devojčica rođena u bivšoj Jugoslaviji koja se vraća u planinsko selo iz kojeg je njena baka izbegla tokom građanskog rata u Grčkoj.

Mesto je postalo moderno skijalište i nema veze sa njenim porodičnim uspomenama.

Druga projekcija, sutradan, prikazuje ostvarenje “Rampart” čiju režiju potpisuje Marko Grba-Sing.

Film iz 2021. prikazuje Marka koji provodi vreme u napuštenom stanu svog detinjstva u Beogradu.

Crtaju se tragovi prošlosti i spajaju sećanja, idilična i traumatična.

Porodična VHS arhiva prikazuje njegov univerzum tokom 1998. i 1999. godine: okupljanja, kućni ljubimci, video-igrice i trenuci velike neizvesnosti otkrivaju zajednički život obuhvaćen istorijskim događajem.

Treća projekcija zakazana je takođe za petak.

Reč je o filmu “Teret” Ognjena Glavoinića iz 2018. godine.

U filmu tokom NATO bombardovanja Srbije 1999. godine, Vlada, vozač kamiona, angažovan je da krene putem preko svoje ratom razorene zemlje i isporuči misteriozni teret.

Na putovanju gde ne može da razluči prijatelja od neprijatelja, Vlada shvata užasavajuće posledice svoje misije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari