Nemanja Radulović sa Minhenskim filharmoničarima u Izar-Filharmoniji 1Foto: FoNet/ Beogradska filharmonija

U Minhenu je protekle subote srpsko-francuski violinski virtuoz Nemanja Radulović nastupio sa Minhenskim filharmoničarima i dirigentom-gostom Kžištofom Urbanskim u zdanju superakustične Izar-Filharmonije, provozorijumu-supstitutu matičnog Gastajga koji se nalazi u višegodišnjem renoviranju.

Odskakala je singularna pojava paganinijevskog virtuoza Nemanje Radulovića, koji dugom crnom kovrdžavom kosom sa loknama pre podseća na pank-rokera no na jednog od najprofilisanijih savremenih violinista.

Sa remek-delom, koncertom za violinu P. I. Čajkovskog D-Dur op. 35, gostovao je Radulović sa Minhenskim filharmoničarima.

U drugom delu koncerta je izvedena kompozicija Modesta Musorgskog ”Slike sa izložbe” u orkestarskoj instrumentalizaciji Morisa Ravela.

Koncert za violinu D-Dur op. 35 P. I. Čajkovskog (1840 – 1993) jeste neka vrsta ledolomca romantične muzike za violinu.

Ovaj koncert je nastao 1878. i bio posvećen Adolfu Davidoviču Brodskom, a praizveden je u Beču u velikoj zlatnoj sali Gesellschaft der Musikfreunde sa Bečki filharmoničarima, dirigentom Hansom Rihterom i solistom Adolfom Brodskim.

Muzička kritika, na prvom mestu ”strah i trepet” Eduard Hanzlik napisao je razornu kritiku, koja na sreću nije mogla da zaustavi trijumfalni prijem ovog koncerta.

Nemanja Radulović se približava ovoj muzici Čajkovskog sa uzdržanim tempom i originalnim fraziranjem koje ne stoji u partituri.

Još u prvom stavu Radulović nam je pokazao raskošni dar metričkih efekata.

Njegova ekstravagantna fraziranja, suptilna elegantnost tona, osećajnost i neizmerna harizmatična prezentnost su u drugom stavu sasvim omađijali publiku i mimo izvesnih intonativnih nestabilnosti.

Njegove lirske kantilene su neopisive nežnosti i fragilnosti.

Lirsko-elegični karakter ”Canzonetta” će Radulovićevim dekorima ostati možda prekratak.

Ali u trećem stavu će planuti iskra njegovog raskošnog temperamenta.

Orkestar Minhenskih filharmoničara je suvereno balansirano u zvuku sledio Radulovićevu samosvojnu, atipičnu interpretativnu atitudu, ne žrtvujući svoj identitet, što je kod publike naišlo na frenetično oduševljenje i dugi gromki aplauz.

U dodatku je Radulović izveo Paganinijev ”24. Caprice”, vrtoglavom, dijaboličnom tehničkim briljantnošću koja traži sebi ravnu.

Zvezdana noć romantične muzike u Minhenu sa harizmatičnim violinskim virtuozom Nemanjom Radulovićem.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari