One  krajem sedmice putuju za Veneciju, dok će slike Milene Dragičević u naš paviljon stići iz Beča.

Izložba Enklavia pod kustoskom upravom Nikole Šuice je namenski tako nazvana, budući da produžava tenziju opštih geopolitičkih vizura. Vladislav Šćepanović u svoje slike uključuje planove fotografije, video-snimke, digitalnog uvećavanja, reklamnog natpisa, svedočeći izmaknutu kontrolu ili pojmovnu neuhvatljivost. Milena Dragičević ostvaruje energetske preplete tragova i senki, materijalne civilizacije za dela koja se već petnaest godina nalaze u značajnim antologijama savremene slikarske umetnosti. Prizori Dragana Zdravkovića su kristalizacija unutarnjeg sveta, tehnološki napredne enterijerske kontrole i pronicanja u tajnovite sisteme. Ovaj fokusiran izbor dela troje umetnika pokazuje samoću stvaralaca čiji pristupi čine izazovno svedočanstvo  odmičućih promena 21. veka.

Podnaslov izložbe „Slikarstvo, posledica ovakvog života“ je parafraza na liberalni prodor shvatanja „slikara modernog života“. Za autore predstavljene u Paviljonu Srbije, čin slikanja odaje, po viziji i samoopredeljenosti, izrazit mentalni i senzualni argument očuvanja kojim nas medijska i potrošačka silovitost anesteziraju ka osvajanju prostora ekspresivne slobode. Jučerašnjem predstavljanju projekta „Enklavia“ u Legatu Čolaković su prisustvovali: pomoćnica ministra za savremeno stvaralaštvo i kreativne industrije u Ministarstvu kulture i informisanja Ivana Dedić, komesar izložbe Slobodan Nakarada, kustos Nikola Šuica, umetnici Vladislav Šćepanović i Dragan Zdravković, kao i predsednik Programskog saveta za izbor predstavnika Republike Srbije na 57. Međunarodnoj izložbi savremene umetnosti u Veneciji Nikola Božović.