Nek se Džoni odljuti na sve nas i iznova snimi ovo kako dolikuje 1FOTO Stanislav Milojković

Džoni je rokenrol ikona regiona, njegovi fanovi su kao sledbenici sekte iz Bonelijevih stripova. U moru opskurnih i bizarnih vesti, to je svakako muzičko osveženje, iako pored novih pesama ima i obrada starih. Naravno, precizan odgovor o značaju albuma po regionalnu rokenrol scenu bi bio vanredno pozitivan ukoliko bi to bila makar naznaka onoga o čemu fanovi Azre sanjaju decenijama, a što je postalo izlišno i pomišljati, a kamoli izgovarati naglas.

Ali mitovi tome i služe, bilo bi zanimljivo izmaštati kako bi taj live izgledao u (još uvek) kovid stvarnosti. Možda bi samo u tom slučaju krenula nova računica merenja rokenrol vremena, ne pre i posle korone, već pre i posle povratka Džonijevog. Do tada, neka fanovi Azre uživaju u albumu, naravno – tim rečima za Danas Dejan Grastić, iz Fusion Eventa, komentariše regionalni značaj izlaska novog albuma „Splet“, Branimira Džonija Štulića, pesnika, muzičara i osnivača kultnog benda Azra.

Album je u medijima obelodanjen kao „novogodišnje iznenađenje Džonija Štulića“, a u pitanju je dupli album sa 28 pesama.

Branko Rosić, pisac i zamenik urednika magazina Nedeljnik, takođe smatra da je Štulićev značaj za regionalnu scenu ogroman, bez obzira da li ima novi album ili ne.

– On je jedan od najvećih jugoslovenskih mitova, uz one da li je pravi Tito odavno nestao pa ga je zamenio dvojnik – agent ruske službe, kao i mita da li bi Jugoslavija opstala i bila u EU sa standardom većim od Češke, samo da nije bilo Osme sednice i Miloševića. Taj mit ne krnji ni objavama novih pesama, verzijama Ilijade, novim albumom, sve dok je on virtuelan rok star bivše zemlje – ukazuje Rosić.

On, međutim, smatra da bi, čim bi zakazao turneju po bivšoj YU, taj mit bio više nego prepolovljen.

Prema njegovim rečima „Štulić je značajni autor nekoliko značajnih albuma, koji je na vreme nestao, a njegov jugoslovenskih identitet se poklopilo sa nestankom zemlje“.

Inače, Štulić je napustio Jugoslaviju 1990. godine, i od tada živi u Holandiji, izbegava medijsku pažnju i povratničke koncerte, iako bi ga na ex YU prostorima dočekala masa fanova.

– Slušam i pišem. Džoni Štulić objavio je zanimljivu kolekciju kućnih demo snimaka. Kada zanemarim zvučnu teskobu koju osećam zbog LO-FI haosa, njegov veliki talenat i dalje zablista, kao na televizoru na kom neko okreće antenu pa se na trenutke na ekranu ukaže nešto sjajno, ali sneg to ponovo zamuti. Bio bi ovo dobar album da je snimljen u dobrom studiju, sa producentom koji bi umeo da raščisti sve što je suvišno – primećuje muzičar Vladimir Krakov iz benda Presing.

On dodaje da „nije fan Azre ni g. Štulića, ali oboje poštuje i želi uvaženom kolegi da se odljuti na sve nas i iznova snimi ovo kako dolikuje“.

– Verujem da bi ga u Beogradu mnogi ljudi dobre volje lepo dočekali i omogućili mu da snimi ploču kakvu zaslužuje – smatra Krakov.

A s obzirom i na to da novi album u sebi sadrži dosta starih pesma, na njemu je primetna i repeticija jednog te istog.

Aleksandar Saša Janković, frontmen benda Instant Karma, kaže da ne zna šta mu to ponavljanje na YouTube-u znači.

– Ovaj put je preterao. Čovek stvarno ima kredita kod mene kao heroj moje mladosti, ali ovo je jadno – komentariše Janković.

Jovana Coka Stanković, voditeljka Rok radija kaže da bi u 2022. volela da više klikbejt naslova bude posvećeno Štulićevoj novoj muzici, nego Štulićevim ćirilično-latiničnim onlajn prepucavanjima i ispadima.

– Komentarišući ove druge zaboravljamo kolika je autorska gromada ovaj čovek i kakav je kamen temeljac za mnoge umetnike, ne samo iz oblasti muzike, koji stvaraju poslednje četiri decenije – ističe Stanković.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari