Uobičajeno je da se gosti pozivaju na otvaranje likovnih izložbi ili nekih drugih kulturnih sadržaja, ali filmski reditelj Emir Kusturica, u svom Drvengradu u Mokroj Gori, preksinoć je, umesto otvaranja, priredio svečano zatvaranje jedne izložbe. Proteklih mesec i po, u Galeriji Macola u ovom etno-kompleksu, izlagao je sedamdeset trogodišnji samouki slikar Sekula Dugandžić iz sela Lepenica, kod Sarajeva.

Uobičajeno je da se gosti pozivaju na otvaranje likovnih izložbi ili nekih drugih kulturnih sadržaja, ali filmski reditelj Emir Kusturica, u svom Drvengradu u Mokroj Gori, preksinoć je, umesto otvaranja, priredio svečano zatvaranje jedne izložbe. Proteklih mesec i po, u Galeriji Macola u ovom etno-kompleksu, izlagao je sedamdeset trogodišnji samouki slikar Sekula Dugandžić iz sela Lepenica, kod Sarajeva. Iako izložba nije svečano otvarana, postavku od 15 njegovih slika iz takozvane „erotske faze“, posetilo je oko 4.500 ljudi! „Ovo je prvi put da organizujem i prisustvujem jednom zatvaranju izložbe. I bez otvaranja, izložbu je videlo je 4.500 ljudi, što je dokaz da Mećavnik već ima svoju publiku, tako da ja sada otvaram svečano zatvaranje izložbe“, rekao je Kusturica. On je otkrio da je od Dugandžića još 1990. kupio sliku „Bosanski pejzaž“, koja ga je, kako je rekao „pratila na svim njegovim putovanjima po svetu“.
„Pored svih naših najpoznatijih slikara, ta slika mi je zapala za oko jer je intenzivna. Ona je ‘bežala’ sa mnom po svetu i vraćala se i veoma sam srećan što je ovaj čovek došao u moj grad i izložio ove slike“, istakao je Kusturica. Dugandžić je bio vozač kamiona po bivšoj Jugoslaviji, a kao samouki slikar svrstan je među predstavnike takozvanog „narodnog realizma“. Najpre je izlagao u Nemačkoj (1993), a potom su usledile izložbe u Srbiji, SAD, Italiji, Sloveniji i drugde. „Posle nekoliko velikih izložbi zaradio sam velike pare, osvojio sve nagrade, a jedino nisam nagrađivan u Sarajevu. Tamo se ne daju nagrade naivnim slikarima“, navodi Dugandžić, dodavši da je za njega „velika stvar da čovek poput Kusturice ceni njegove slike“. Likovni kritičar Vojo Vujanović, u svom zapisu, navodi da Dugandžić „prirodu doživljava kao ženu sa oblinama, naglašenih volumena, nagu i u položaju beskrajnog davanja“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari