"Ona hoda sama kroz grad" - spot za podizanje svesti o sigurnosti žena i devojčica (VIDEO) 1

Kao deo kampanje podizanja svesti o sigurnosti žena i devojčica u javnom prostoru u Srbiji, organizacija Mikser i bend E-Play, uz podršku Agencije Ujedinjenih nacija za rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena – UN Women Serbia, najavljuju premijerno objavljivanje spota “Aut” na Mikserovom youtube kanalu, danas, u sredu, 17. maja, u 14 časova.

U godini u kojoj se kao društvo suočavamo za eksplozijom nasilja, posebno prema ženama i devojčicama, o čemu govori i povećanje broja femicida u odnosu na protekle godine, bezbednost žena, devojčica i drugih osetljivih grupa u javnom prostoru je postala apsolutni prioritet humanih, održivih i bezbednijih gradova o kojima maštamo.

https://www.youtube.com/watch?v=3M-R0YhaPOU

Sledeći tu ideju, UN Women Srbija je podržal Žensko arhitektonsko društvo, kao i pet ekspertskih organizacija civilnog društva među kojima je i kolektiv Mikser da na terenu u 5 gradova Srbije: Kragujevcu, Kruševcu, Novom Pazaru, Nišu i Somboru u proteklih godinu dana mapiraju izazove u lokalnim sredinama s kojima se suočavaju naše građanke i prenesu metodologiju i alate donosiocima odluka u tim sredinama za unapređivanje bezbednosti i osećaja bezbednosti građanki i svih građana u javnim gradskim prostorima.

Rezultat projekta je predlog niza urbanističkih, infrastrukturalnih i sistemskih bezbednosnih mera koje treba da usvoje gradske uprave, kako se žene i devojčice više ne bi osećale kao diskriminisani deo populacije kojima povratak kući noću, i ne samo noću, često predstavlja veliki bezbednosni rizik."Ona hoda sama kroz grad" - spot za podizanje svesti o sigurnosti žena i devojčica (VIDEO) 2

Kruna ove kampanje je upravo premijera spota koji je nastao u saradnji sa beogradskim bendom E-play, obradom pesme “AUT” kultnog beogradskog rok sastava EKV, čiji refren “Ona hoda sama kroz grad” na najbolji način sublimira potrebu žena i devojčica u našoj zemlji da se oslobode straha tokom svojih kretnji kroz naše gradove.

Istraživanje koje je sprovela organizacija Mikser u Kragujevcu kao jednom od pilot gradova, pokazuje da gotovo sve žene i devojčice daleko više i češće od muškaraca modifikuju svoje ponašanje iz straha za svoju bezbednost – razvijaju različite lične taktike poput kretanja noću isključivo u grupi, uz mušku pratnju, izmene rute kretanja, izbegavanja određenih delova grada, modifikovanje oblačenja, simuliranja razgovora mobilnim telefonom, često i do potpunog odustajanja od kretanja – što govori o neravnopravnom korišćenju grada kao resursa koji treba da bude jednako dostupan svim građanima.

"Ona hoda sama kroz grad" - spot za podizanje svesti o sigurnosti žena i devojčica (VIDEO) 3

Cilj kampanje jeste podizanje svesti društva i pokretanje borbe protiv normalizacije rodno-zasnovanog nasilja u javnom prostoru i medijima, kako bi svi akteri društva – od donosioca odluka i organa reda, preko urbanista i arhitekata, edukatora i medija, do samih građana – preuzeli odgovornost i preduzeli mere sa ciljem povećanja osećaja bezbednosti žena, devojčica i svih građana, razvijanja društva solidarnosti i empatije, i pre svega, bezbednog kretanja i ravnopravnog korišćenja grada i svih gradskih resursa za sve naše građane.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari