Transparentnost Srbija: Vučićeva kampanja zasenila poslaničke kandidate 1Foto: Screenshot Facebook/SNS

„Iako su u pitanju izbori za narodne poslanike, medijski je dominantna bila promocija Aleksandra Vučića kroz plaćeno oglašavanje, gostovanje u TV emisijama, njegovo umereno prisustvo u promotivnim događajima koji su, međutim, medijski izuzetno dobro plasirani“, zaključak je istraživanja TS.

Navodi se da su „predsednik, premijerka (Brnabić), dvoje potpredsednika Vlade (Mihajlović i Dačić) i trojica ministara (Vulin, Šarčević i Djordjević) imali tokom 50 dana kampanje ukupno 173 promotivna događaja, što je oko 50 odsto više nego tokom istog perioda u 2019. godini“.

„Transparentnost“ naglašava da je u tom periodu u 2019. godini broj promotivnih događaja bio izuzetno visok zbog promotivne turneje predsednika Srbije „Budućnost Srbije“, u čemu su učestvovali i drugi javni funkcioneri.

„Tokom cele izborne kampanje, ne računajući aktivnosti u periodu ‘prekida’ tokom vanrednog stanja, Ana Brnabić i Aleksandar Vulin su imali po 34 promotivne aktivnosti, Mladen Šarčević i Zoran Djordjević po 25, Zorana Mihajlović 22, Ivica Dačić 17 i Aleksandar Vučić 17“, saopštio je TS.

Promotivne aktivnosti, navodi „Transparentnost“, nisu prestajale ni tokom vanrednog stanja, kada ih je Vulin imao dodatnih 52, Đorđević 29, a Vučić 11.

„Na naslovnim stranicama štampe (11 nacionalnih i regionalnih dnevnih listova) Aleksandar Vučić je bio dominantan. Pojavio se, od 6. marta do danas (računajući i period vanrednog stanja) 324 puta, od toga 275 puta u pozitivnom kontekstu, 20 u neutralnom i 29 u negativnom“, ističe se u monitoringu.

„Transparentnost Srbija“ navodi da je Vučić bio glavna tema u štampanim medijima, u pozitivnom kontekstu, 113 puta, dok su se u negativnom kontekstu Vučić i SNS našli samo na naslovnim stranicama lista „Danas“.

Drugi po broju pojavljivanja je Dragan Đilas sa ukupno 102, od čega 90 u negativnom kontekstu, od toga 37 puta kao glavna tema. Vuk Jeremić i Boško Obradović mogu da se pohvale sa ukupno 54 naslovnice, od toga 41 u negativnom kontekstu.

Ivica Dačić i drugi zvaničnici sa koalicione liste SPS-JS našli su se na 49 naslovnih stranica, od toga sa 28 pozitivnih, pet neutralnih i 16 negativnih pojavljivanja.

„SNS oglasna kampanja potpuno je personifikovana u Vučiću. Iako je Vučić predsednik Srbije, i 21. juna se ne održavaju predsednički izbori i Vučić nije na listi SNS, u jednom spotu se poručuje – ‘Glasajte za čoveka koji radi za našu decu – Aleksandar Vučić za našu decu'“, navodi se u monitoringu TS.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.