Ministarki iz Šumadije nema ko da piše 1Foto: FoNet/Vlada Srbije/Slobodan Miljević

Govoreći o infrastrukturnim planovima Vlade i budućem Moravskom koridoru, koji treba da poveže koridore 10 i 11, te velike gradove u centralnoj Srbiji, ministrka Mihajlović nije rekla da Šumadija i Kragujevac, za razliku od Kruševca, Kraljeva, Stopanje, Ćičevca i Varvarina i još nekih, prema njenim rečima, velikih gradova, neće biti ni blizu Moravskog koridora. Nije rekla ni da Kragujevac od Koridora 10, čiji će južni krak sutra da bude otvoren za saobraćaj, i dalje deli pet kilometara modernog puta od veze sa Koridorom 10.

Prećutala je i to da se tih pet kiliometara auto-puta, ili puta prvog reda (sa četiri saobraćajne trake), koliko Kragujevac deli od veze sa Koridorom 10, još uvek ne gradi, iako su radovi na izgradnji te deonice, prema ministarkinoj najavi, trebalo da počnu još pre mesec i po dana.

Kao tužna uspomena na tu njenu najavu i dalje, kod petlje na izlazu na Koridor 10 –  kod Motela ”Košuta” – u ataru batočinske opštine, nedeljama već , kraj raskopane zemlje i nešto nasutog tampona, stoje dva besposlena bagara. To Potemkinovo gradilište bi valjda trebalo da “pokrije” još jedno neispunjeno obećanje resorne ministarke o skorašnjem završetku moderne saobraćajnice od Kragujevca do Koridora 10.

Naravno da potpredsednica Vlade i resorna ministarka ništa nije  rekla ni o tome da bi Kragujevac, ako jednog lepog dana bude povezan sa Koridorom 10, kao privredni, administrativni, obrazovni i zdravstveni centar kojem gravitira više od dva miliona ljudi iz centralne i zapadne Srbije, te  Sandžaka i severa Kosova, trebalo da ima konekciju i sa Koridorom 11, čija izgradnja na deonici Preljina – Požega počinje sutra

Ministarka Mihajlović ništa o svemu  rečenom nije govorila, jer je niko ništa o tome već odavno i ne pita. Svojevremeno joj je, raspitujući se o mogućnostima za povezivanje Kragujevca sa koridorima 10 i 11, pisao nekadašnji direktor kragujevačke Direkcije za urbanizam Aleksandar Rudnik Milanović, koji je, u međvremenu, smenjen sa te funkcije.

Novi direktor te direkcije nije iz Kragujevca, već iz Novog Sada (!?), pa ga povezivanje Kragujevca sa modernim evropskim saobraćajnicama, najverovatnije, zanima kao lanjski sneg. Rukovodstvo grada, na čelu sa gradonačelnikom Radomirom Nikolićem, na ovu temu, javna je tajna, “tamo gde treba” ne sme ni da šukne, pošto vrhu aktuelne vlasti u Srbiji, pre svega predsedniku države Aleksandru Vučiću, Kragujevac i Šumadija, kako se čuje, nikako nisu po volji.

Nije tajna, nadalje, ni da deo bivše vlasti očekuje da je upravo predsednik Srbije i Srpske napredne stranke Aleksandar Vučić vrati na vlast u Kragujevcu, i da, stoga, kako se špekuliše, izbegava da “nezgodnim” temama i pitanjima iritira onoga od koga toliko očekuje. Novoformirane stranke i pokreti  mahom se bave komunalnim temama  (uređenjem parkova i igrališta, prebrojavanjem udarnih rupa na lokalnim putevima i ulicama…), dok se nestajanjem Šumadije i Kragujevca sa infrastrukturno – investiciono – razvojne mape Srbije i jugoiastočne Evrope, u Šumadiji i Kragujevcu, više ne bavi – niko.

Povezani tekstovi