Momirović: Metro će biti moderan, brz, racionalan i efikasan, izgradnja počinje na proleće 1Foto: BETAPHOTO/VLADA SRBIJE/SLOBODAN MILJEVIC/MO

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je danas da će izgradnja metroa doneti novu perspektivu za Beograd i da će se grad, ukoliko metro ne bude izgrađen u narednih pet ili šest godina, suočiti sa još većim gužvama u saobraćaju.

Momirović je u Skupštini Srbije rekao da se životni standard građana „duplirao u poslednjih nekoliko godina“ i da će gužve u gradu biti još veće.

Obrazlažući poslanicima Predlog zakona o metrou i gradskoj železnici, on je rekao da se o projektu metroa priča od 1971. godine, ali da će ova vlast taj projekat realizovati i da na proleće počinje izgradnja prve linije metroa.

„Kreće od Železnika, pa Makiš, Žarkovo, Bele Vode, Požeška, Ada Ciganlija, Sajam, Mostarska petlja, Savski trg gde će se ukrštati sa drugom linijom, Trg Republike, Skadarlija, Dunav stanica, Pančevački most, železnička stanica Karaburma, Višnjiška, Mirijevski bulevar i Sedma gimnazija i poslednja stanica je Mirijevo“, pročitao je ministar sve stanice prve linije.

On je dodao i da će druga linija ići od Zemuna, preko Novosadskog puta, Opštine Novi beograd, Arene, Sava centra, preko Savskog trga, Manježa, Maksima Gorkog, Vojislava Ilića preko Ustaničke do Mirijeva.

Momirović je dodao da se radi i na idejnom rešenju za treću liniju koja kreće od „Kvantaša“ preko Bežanije i Surčina, Gandijeve, Skupštine, pa preko Prokopa sve do Banjice.

„Ako ovo ne izgradimo mi trajno limitiramo razvoj našeg grada“, rekao je Momirović i pozvao poslanike da podrže ovaj zakon.

Poslanici će do kraja dana razmotriti još pet zakona iz oblasti građevine i saobraćaja, kao i listu kandidata za člna saveta REM-a.

Na dnevnom redu sednice su izmene Zakona o planiranju i izgradnji, kojima se uređuje rok za pribavljanje upotrebne dozvole za objekte ili radove kojima je odobrena građevinska dozvola.

Poslanici će govoriti i o izmenama i dopunama Zakona o posebnim uslovima za realizaciju projekta izgradnje stanova za pripadnike snaga bezbednosti, kojima se propisuje između ostalog, da će u prizemlju stambene zgrade investitor moći da izgradi i prostor namenjen za komercijalne delatnosti, sa sadržajima potrebnim stanovnicima budućeg stambenog naselja.

Kada je reč o izmenama i dopunama Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama, njime se predlaže se uvođenje registra izdatih brodarskih knjižica, registra brodskih dnevnika i registra izdatih ovlašćenja članova posade brodova unutrašnje plovidbe kao i razmena podataka sa odgovarajućim evropskim registrima, a sve u cilju bezbednosti plovidbe.

Na dnevnom redu je i Predlog zakona o metrou i gradskoj železnici, koji je potreban kako bi se ubrzao početak izgradnje Beogradskog metroa, od procesa pribavljanja zemljišta, do izdavanja neophodnih dozvola.

Potvrđivanjem Sporazuma o međunarodnom povremenom prevozu putnika autobusima, prema rečima predlagača, unapređuje se razvoj međunarodnog prevoza u Evropi i olakšava njegova organizacija i obavljanje, olakšava saradnja u turizmu, ostvaruje liberalizacija prevoza i poboljšava bezbednost saobraćaja na putevima.

Izmenama i dopunama Zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju, predviđeno je unapređenje u odnosu na prethodini zakon donet 2017. godine, radi daljeg poboljšanja elektronskog poslovanja u Srbiji i olakšavanja prekograničnih elektronskih transakcija

U nastavku sednice poslanici bi trebalo da razmotre i predlog za člana Saveta Regulatornog tela za elektronske medije, koju je podneo Odbor za kulturu i informisanje.

Gradi se 7.000 stanova za vojnike i policajce

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je danas da se u Srbiji trenutno gradi sedam hiljada stanova za pripadnike vojske i policije.

„Pre mesec dana podeljeno je 548 ključeva u Novom Sadu. Gradimo još 1400. stanova u tom gradu. U Vranju je završeno 200 stanova, u Kraljevu i Kragujevcu će u narednih mesec dana biti useljeno oko 400 ljudi, a do kraja godine bi trebalo u Sremskoj Mitrovici da se završu 190 stanova i u Nišu još 190“, rekao je Momirović.

Obrazlažući poslanicima izmene Zakona o posebnim uslovima za realizaciju projekta izgradnje stanova za pripadnike snaga bezbednosti on je rekao da je zakon donet pre nekoliko godina na inicijativu predsednika Srbije, a kao pokušaj da se društvo „oduži pripadnicima vojske i policije koji su ginuli i rizikovali svoje živote“.

On je najavio da će se naredne godine nastaviti gradnja u pomenutim gradovima.

„Ako se vratimo pre 15 godina, pitanje je bilo da li smo imali desetoro ljudi koji su obučeni da upravljaju tenkovima, a mi danas radimo na sedam hiljada stanova koji će biti sigruni domovi za naše vojnike i policajce“, rekao je Momirović.Kada je reč o Zakonu o lukama on je rekao da je posredi uskladjivanje sa zakonima Evropske Unije i izložio plan da se investira 500 miliona evra u vodnu infrastrukturu.

Ministar je pozvao poslanike da podrže svih šest zakonskih predloga o kojima će se, kako je najavljeno, glasati sutra.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

2 reagovanja na “Momirović: Metro će biti moderan, brz, racionalan i efikasan, izgradnja počinje na proleće”

  1. Metro zvani „Od nigde do nikuda.“ Može jedino da posluži stanovnicima Mirjeva da za 1. Maj odu na Makišku livadu da roštiljaju.

  2. Imajući u vidu, da su ne tako davno nadležni; ministar finansija Siniša Mali i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić »garantovali« da izgradnja metroa u Beogradu počinje do kraja ove, 2021. godine, izjava ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislava Momirovića; »da na proleće, dakle 2022. godine počinje izgradnja prve linije metroa«, nam govori, da će »svečani« početak izgradnje metroa, naravno »pod reflektorima i uz prisustvo medija« biti neposredno pre izbora koji nas očekuju na proleće 2022. godine. Dakle, »svečanog« početka izgradnje će verovatno biti, a da li će i kada biti završetak radova na izgradnji metroa teško je reći, pogotovo imajući u vidu »sudbinu« tunela »Karaburma«. Naime, odavno u prošlom veku od leve i desne cevi tunela »Vračar« izgrađene su dve cevi tunela »Karaburma«, svaka dužine po 600m i to leva cev tunela u periodu 1975-1977, a desna cev tunela 20 godina kasnije. I evo, od tada je prošlo više od 20 godina i nijedna vlast, kako u Beogradu, tako i šire nije uspela, pre bih rekao nije znala, tačnije nije bila sposobna, da za saobraćaj osposobi tunele »Karaburma« i tako linije »BG voza« produži do Karaburme i dalje do Rospi Ćuprije. A da bi se tuneli »Karaburma« osposobili za saobraćaj »BG voza« potrebno je u njih SAMO postaviti šine i kontaktnu mrežu.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.