Vučić: Za dve godine od Beograda do Kruševca za sat i po 1Foto: BETAPHOTO/PREDSEDNISTVO SRBIJE/ DIMITRIJE GOLL/EV

Vučić je istakao da danas počinje izgradnja puta koji će spojiti Koridor 10 sa Koridorom 11, zapadnu i istočnu Srbiju kroz centar zemlje, i da će „jednom zauvek biti rešeno pitanje poplava“.

„Najvažne je da u ovaj kraj donosimo život koji smo gubili od 90-ih godina, da vratimo ljude, da zadržimo mlade, a to možemo samo novim fabrikama. A investitori dolaze samo kad imamo autoput, „rekao je Vučić i napomenuo da su investitori u Kraljevo došli tek kad je napravljen dobar put.

Kako je dodao, put će biti najširi u Srbiji, širok oko 30 metara, a to što će biti „digitalan“ znači da će se svuda videti obaveštenja o tome da li je negde bio udes, gužva ili upozorenje na klizav kolovoz.

Vučić je ponovio poziv britanskom premijeru i američkom predsedniku da posete Srbiju.

„Samo se vi smejte. Dolazi prvo Boris Džonson, pa Donald Tramp, a vi ćete se setiti da ste mi se smejali kad sam to rekao“, obratio se predsednik okupljenim građanima.

Vučić: Za dve godine od Beograda do Kruševca za sat i po 2
Foto: BETAPHOTO/PREDSEDNISTVO SRBIJE/ DIMITRIJE GOLL/EV

Vučić je direktoru „Puteva Srbije“ Zoranu Drobnjaku rekao da je bager, koji se nalazi na gradilištu, vozio i britanski premijer Boris Džonson.

„Pa vidiš kako ih je rasturio na izborima“, rekao je Vučić Drobnjaku na otvaranju radova kod Kruševca.

Saobraćajnica čija izgradnja danas počinje povezivaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi – Čačak, Kraljevo, Vrnjačka Banja, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac, kao i Koridor 10 i autoput „Miloš Veliki“ (Koridor 11).

Vlada Srbije je sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka 5. decembra potpisala komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora u vrednosti od 745 miliona evra, a predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.

Ugovorom je predviđeno da za dve godine Кruševac autoputem bude povezan sa Кoridorom 10, za manje od tri godine da se Кraljevo i Čačak povežu sa „Milošem Velikim“, a da kompletan projekat bude završen za četiri godine.

Pored izgradnje autoputa, projekat obuhvata i regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka, kao i izgradnju telekomunikacione infrastrukture.

Vučić je poručio da će za dve godine biti gotov auto-put od Pojata do Kruševca, krajem 2022. godine deonica Čačak – Kraljevo i da će do 2023. godine biti završena i deonica od Kraljeva do Kruševca.

Vučić: Za dve godine od Beograda do Kruševca za sat i po 3
Foto: BETAPHOTO/PREDSEDNISTVO SRBIJE/ DIMITRIJE GOLL/EV

Početku radova na izgradnji Moravskog koridora prisustvuje ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, američki ambasador ​Entoni Godfri​, britanska ambasadorka Šan Meklaud, direktor „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak i v.d. direktora „Koridora Srbije“ Zoran Babić.

Vučić se zahvalio ambasadorki Britanije Šan Meklaud i američkom ambasadoru Entoniju Godfriju jer smo, kako je rekao, zahvaljujući njima dobili izuzetno povoljne kredite.

Izgradnja autoputa Pojate-Preljina (Moravski koridor) dužine 112,3 kilometra počela je kod Kruševca, a radovi bi trebalo da budu završeni za četiri godine.

Pored izgradnje autoputa, projekat obuhvata i regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka, kao i izgradnju telekomunikacione infrastrukture. Autoput Pojate-Preljina sastojaće se iz tri deonice: Pojate–Кruševac (27,83 kilometara), Кruševac–Adrani (53,88 kilometara) i Adrani–Preljina (30,66 kilometara). Maksimalna dozvoljena brzina na toj saobraćajnici biće 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji i 130 drugih objekata, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

Vučić: Za dve godine od Beograda do Kruševca za sat i po 4
Foto: BETAPHOTO/PREDSEDNISTVO SRBIJE/ DIMITRIJE GOLL/EV

Vučić: Popustljiv sam čovek, dali smo više nego što je opozicija tražila

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas da se ne plaši konkurencije i da je vlast dala više nego što je opozicija tražila kada se radi o izbornim uslovima.

„Zato što sam ja popustljiv čovek“, rekao je Vučić novinarima na početku radova na izgradnji Moravskog koridora i dodao da „sve što je traženo, vlast je dala više“.

Vučić je ocenio da je to dobro za Srbiju i razvoj demokratije u zemlji.

On je rekao da danas ne želi da govori o političkim protivnicima jer su tu i strane diplomate.

„Ne želim domaći prljav veš da iznosim pred strancima“, objasnio je Vučić.

Vučić: Za dve godine od Beograda do Kruševca za sat i po 5
Foto: BETAPHOTO/MSGI SRBIJE/MILETA MIRCETIC/EV

On je rekao da kosovski političari znaju šta su interesi njihovog naroda, a da je za Srbiju vrhovni interes mir.

„Ja volim da oni misle da su mnogo jaki, a mi mnogo slabi“, izjavio je Vučić.

Dodao je da njega uvek brinu dela, a ne reči i „ja njih da vređam, neću“.

Vučić je rekao da će Moravski koridor od Pojata do Preljine koštati 745 miliona evra i da je ta cena postignuta posle teških pregovora Vlade.

Ocenio je da je sve urađeno na transparentan način i upitao gde se to pojavila cena Moravskog koridora od 400 miliona evra.

Vučić je još rekao da za Novu godinu očekuje „rekordnu posetu“ stranih turista.

Vučić: Za dve godine od Beograda do Kruševca za sat i po 6
Foto: BETAPHOTO/PREDSEDNISTVO SRBIJE/ DIMITRIJE GOLL/EV

Predstavnik kompanije Behtel Enka: Moravski koridor više od puta, prvi 5G autoput

Predstavnik kompanije Behtel Enka Endrju Milunci rekao je danas na obeležavanju početka radova na novom auto-putu, da je „Moravski koridor više od puta, jer je to prvi 5G autoput od kojeg će pola miliona građana imati benefit.

„Put spaja zajednice i privredu od Pojata na istoku do Preljine na zapadu, a zatim se povezuje sa autoputem koji ide od Mađarske ka Severnoj Makedoniji. Moravski koridor će imati važan sistem za odbranu od poplava koji će štititi sva mesta duž svih 112 km puta i ovo je prvi put da je ovakav sistem napravljen na Balkanu“, rekao je Milunci.

Vučić: Za dve godine od Beograda do Kruševca za sat i po 7
Foto: BETAPHOTO/PREDSEDNISTVO SRBIJE/ DIMITRIJE GOLL/EV

„Uspeh ovog projekta biće vaš uspeh, Behtel Enka tim će biti deo vaše zajednice“, rekao je Milunci i dodao da će ta kompanija podržavati lokalne zaposlene na projektu i odgovarati na sve rizike.

Izgradnja autoputa Pojate-Preljina (Moravski koridor) dužine 112,3 kilometra počela je danas kod Kruševca, a radovi bi trebalo da budu završeni za četiri godine.

Vlada Srbije je sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka 5. decembra potpisalo komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog kodora u vrednosti od 745 miliona evra, a predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.

Ugovorom je predviđeno da za dve godine Кruševac autoputem bude povezan sa Кoridorom 10, za manje od tri godine da se Кraljevo i Čačak povežu sa „Milošem Velikim“, a da kompletan projekat bude završen za četiri godine.

Vučić: Za dve godine od Beograda do Kruševca za sat i po 8
Foto: BETAPHOTO/PREDSEDNISTVO SRBIJE/ DIMITRIJE GOLL/EV

Ministarka Mihajlović: Do Kruševca za malo više od dva sata, neće biti grešaka kao na Koridoru 10

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, prisustvovala je danas obeležavanju početka izgradnje Moravskog koridora, koji će povezati Pojate i Preljinu, saopšteno je iz njenog kabineta.

„Moravski koridor je četvrti auto-put na kojem počinjemo radove ove godine, a prvi koji će povezati istok i zapad centralne Srbije, Koridor 10 sa auto-putem „Miloš Veliki“. Ovaj projekat je za Srbiju strateški važan jer će značiti mnogo za 500.000 ljudi koje direktno povezuje, za brži razvoj gradova i opština kroz koje prolazi, uključujući Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak“, rekla je Mihajlovićeva.

Ona je dodala da će se „od Beograda do Vrnjačke Banje stizati za oko sat i po, za malo više od sat vremena do Kraljeva, za malo više od dva sata do Kruševca. Ništa više nije daleko i neće nam biti daleko“, naglasila je Mihajlovićeva.

Potpredsednica Vlade je dodala da je dobro što „u ovaj projekat ulazimo dobro pripremljeni i što za strateškog partnera imamo jednu od najvećih svetskih kompanija, američki Behtel, koja će raditi zajedno sa turskom Enkom i našim firmama“.

„To pokazuje da smo naučili nešto iz prethodnih projekata i da ne želimo da ponovimo greške, na primer sa Koridora 10, gde smo imali nasleđene loše projekte“, navela je ona.

Vučić: Za dve godine od Beograda do Kruševca za sat i po 9
Foto: BETAPHOTO/PREDSEDNISTVO SRBIJE/ DIMITRIJE GOLL/EV

Direktor Moravskog koridora iz Behtela: Duž auto puta jedinstvena odbrana od poplava na Balkanu

Direktor projekta Moravski koridor Endrju Milinci iz kompanije Behtel kazao je danas, na svečanosti povodom početka radova na tom projektu, da će budući auto – put biti prvi na Balkanu sa masivnim sistemom odbrane od poplava.

„Moravski koridor će imati važan i masivan sistem za odbranu od polava koji će štititi sva mesta u okolini ovog autoputa. Ovo je prvi put na Balkanu da je sistem ovakvih razmera za odbranu od poplava izrađen uz auto put, što pokazuje posvećenost srpske Vlade u osnaživanju otpornosti zajednica i obezbeđivanju dugovečnosti najvažnije infrastrukture“ rekao je Milinci.

On je kazao na svečanosti održanoj za severnoj obilaznici oko Kruševca, kod sela Jasika, odakle kreću radovi na izgradnji autoputa Pojate – Preljina, da je ovo početak partnerstva koje će iznedriti jedinstven i izuzetan projekat infrastrukture u Srbiji.

Početku radova na izgradnji Moravskog koridora su, osim predsednika Srbije Aleksandra Vučića, prisustvovali i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, američki ambasador ​Entoni Godfri​, britanska ambasadorka Šan Meklaud, direktor „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak i v.d. direktora „Koridora Srbije“ Zoran Babić.

Gradonačelnica Kruševca Jasmina Palurović je kazala da izgradnja ovog koridora predstavlja ostvarenje višedecenijskog sna Kruševljana. Grad Kruševac je, prema njenim rečima, završio 98 odsto poslova oko eksproprijacije zemljišta na budućoj trasi deonice, te je to što početak izgradnje kreće iz Kruševca svojevrsna nagrada za dobro odrađen posao.

Svečanosti otvaranja radova na Moravskom koridoru su prisustvovali i brojni građani Kruševca, ali i drugih gradova i opština. Kruševački „Jugoprevoz“ je imao trideset besplatnih polazaka iz različitih delova grada, ali i najudaljenijih sela kruševačke opštine.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.