Žarkić: Sve vezano za spot se mora ozbiljno shvatiti 1

Sve činjenice vezane za spot moraju se ozbiljno shvatiti, jer na direktan način prikazuju sve ono što se dešava u internoj borbi u SNS za gradonačelnika.

Nadležni organi nas mogu kontaktirati, nemamo razloga da ih se plašimo, kaže za Danas Filip Žarkić, član pokreta „Ključ promena“, čiji je spot izazvao burne reakcije vlasti i tabloida koji u njemu vide poziv na ubistvo predsednika države Aleksandra Vučića. „Ključ promena“ je protestni pokret iniciran od strane studenata nekoliko beogradskih fakulteta, a nastao je pred ove izbore za Skupštinu grada Beograda.

Naime, kada je pre nekoliko dana objavljen spot „Ključ promena – zašto glasati 4. marta“, tabloidi su odmah spot proglasili za poziv na ubistvo predsednika Srbije, objavljujući samo deo spota.

Potpredsednica Vlade i SNS Zorana Mihajlović pozvala je nadležne organe da ispitaju sve činjenice u vezi sa spotom koji, kako je rekla, poziva na ubistvo Vučića. Mihajlović je navela da je opozicija u kampanji mržnje koju vodi protiv SNS i Vučića otišla predaleko. „Znali smo da su Đilas i ostali u opoziciji bez ideja, programa, vizije za Srbiju i da nemaju da ponude ništa drugo osim mržnje i blaćenja svega što vlast u Beogradu i Srbiji radi, ali je opasno i nedopustivo da neko objavi spot u kojem poziva na ubistvo“, navela je Mihajlović u pisanoj izjavi. A Irena Vujović, predsednica opštine Savski venac, kaže da je „jasno razumela Đilasovu kampanju, izađi, pucaj i ubijaj“. „Pucalo se predsedniku Vučiću u glavu, kao i meni. Mi se borimo protiv Đilasove politike ‘izađi, pucaj, ubijaj’, jer to je jedino što on može da garantuje. Nisam se uplašila maskiranih heroja i dok oni budu pucali, ubijali mi ćemo se truditi da neumorno radimo i gradimo Beograd“, rekla je Vujović.

Komentarišući izjavu potpredsednice vlade i SNS Žarkić navodi da se u potpunosti se slaže sa njom.

– Sve činjenice vezane za spot moraju se ozbiljno shvatiti, jer na direktan način prikazuju sve ono što se dešava u njihovoj internoj borbi za gradonačelnika. Zbog toga pozivamo njihove medije da prikažu celokupan spot, a ne isečak potpuno izvučen iz konteksta. Što se tiče nadležnih organa, mogu nas kontaktirati ukoliko smatraju da ima potrebe – ne plašimo ih se jer nemamo ama baš nikakvog razloga – navodi Žarkić.

Na pitanje da li iza ovog pokreta stoji Dragan Đilas, kandidat za gradonačelnika liste „Beograd odlučujem, ljudi pobeđuju“, na šta tabloidi i predstavnici vlasti insinuiraju, on odgovara da iza „Ključa promena“ ne stoji nijedna opoziciona lista, iako su imali razne ponude.

– Pretpostavljamo da su nas tabloidi povezali sa Đilasom i njegovom listom jer je on centralna figura negativne kampanje medija pod kontrolom vlasti. Smatrali smo da je najodgovornije da podržimo opoziciju u celosti, budući da smo svesni važnog političkog trenutka, a i „Ključ promena“ čine ljudi koji će glasati i podržati različite opozicione opcije na ovim izborima. Da smo prijavili sopstvenu listu bili bi proglašeni za projekat koji pomaže vlastima da ostanu tu gde jesu. Cilj naše kampanje je povećanje izlaznosti, jer je u tom slučaju pobeda opozicije izvesna. U uslovima normalizovanja političkog i medijskog sistema, „Ključ promena“ će gotovo sigurno učestvovati kao nova društveno-politička opcija – zaključuje Žarkić.

U svojoj reakciji na pisanje tabloida u „Ključu promena“ su objasnili da je scenario celokupnog spota smišljen po uzoru na poslednju scenu iz legendarnog vesterna „Dobar, loš, zao“ i da su korišćeni gotovo identični elementi, prilagođeni političkom momentu. „U pitanju je bio performans studenata pod maskama sadašnjih gradskih i republičkih čelnika. Novinari ovih medija jednom u nizu pokazuju da mogu da fabrikuju vanredno stanje i lažno uzbunjuju svoje čitaoce kada god požele, pa su i naš pokret u samom začetku svrstali među one koji „pozivaju na ubistvo Vučića“, što je naravno potpuna besmislica“, navodi se u reakciji. Kako se dodaje, namera je bila da prikazivanje kako se u lutkarskom političkom pozorištu sadašnjih vlasti po običaju kriju pretendenti na najviše funkcije, uz isticanje u prvi plan samo i jedino nekoga ko se predstavlja kao predsednik svih građana Republike Srbije, medijski nedodirljivu ličnost, nekoga potpuno irelevantnog na izborima za Skupštinu grada Beograda. „Takođe, istakli smo i da će izgubiti tu prvu „bitku“, a potom i „rat“ – aludirajući na gubitak izbora na svim nivoima“, zaključuju u Ključu promena.

Kako izgleda ceo spot

Kompletni idioti pojačani novim licima žele da ostanu na istom mestu još četiri godine, ovim rečima počinje spot Ključa promena, ispred sedišta gradske. Nekoliko aktera u spotu nosi maske Siniše Malog, Irene Vujović, Gorana Vesića, Aleksandra Vučića, Bratislava Gašića, Nebojše Stefanovića, Aje Jung, Zorana Radojičića, Žike Šarenice, Branka Kockice…, mašući sa tri prsta. Isfiltrirani glas naratora potom kaže da je sadašnji gradonačelnik nešto obećavao svojoj miljenici, što je trenutak u kojem glumci spota sa maskama Irene Vujović i Siniše Malog padaju u zagrljaj jedan drugom. Postavlja se odmah potom pitanje: Ali, kako? Tada sledi scena u kojoj nastupa lik sa maskom Bratislava Gašića koji se spušta do kaldrme, dok narator govori: Kada put moraju da popločaju jedan lažni keramičar i njegov omiljeni lažni doktor… Te reči prati sledeća scena u kojoj se likovi sa maskama Gašića i Stefanovića grle. Aja Jung, Zoran Radojičić, Žika Šarenica, Branko Kockica… pojavljuju se u kontekstu ucenjenih javnih ličnosti. „Oni su tu da poziraju i otplate stare dugove“, kaže narator, da bi se potom postavilo pitanje o tome ko je zapravo od svih njih kandidat za gradonačelnika. „Nećemo da opet sa nama odigraju zbunjujući politički rulet“, kaže narator, što prate kružni pokreti kamerom i smenom lica Siniše Malog, Irene Vujović i Gorana Vesića.

Potom sledi „sporni“ deo spota, u interpretaciji tabloida i zvaničnika iz redova SNS, u kojem se navodno poziva na ubistvo Vučića. Pre pojavljivanja lik sa maskom predsednika Srbije koji sedi prekrštenih nogu za stolom gde se nalazi laptop, čuje se pucanj iz pištolja. „Ovu bitku gubi, a uskoro i rat. Neka ga zaboli glava. Ključ promena je u tvojim rukama“, zaključuje i završava spot, koji potpisuje organizacija Ključ promena. Tabloidi, međutim, tvrde da se u spotu nakon pucnja čuje „Ubij“, što nije slučaj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari