Zašto se obnavlja pruga preko Merdara 1Foto: BETAPHOTO/ Predsednistvo Srbije Dimitrije Goll

Predstavnici Srbije i Kosova potpisali su u petak u Minhenu izjavu o namerama za obnovu železničkog saobraćaja između Beograda i Prištine i završetak autoputa od Beograda do Prištine, javio je FoNet.

Sporazum je potpisan u prisustvu specijalnog izaslanika predsednika SAD za pregovore Srbije i Kosova Ričarda Grenela i predsednika Srbije i Kosova, Aleksandra Vučića i Hašima Tačija.

– Kada se jednog dana to realizuje, doći će do obnove železničke pruge između Prištine, Podujeva i Merdara i dalje prema Nišu. Kada ta pruga bude obnovljena i teretni saobraćaj, odnosno roba iz centralne Srbije, moći će mnogo brže da dolazi na KiM, kao i putnici, rekao je Marko Đurić, direktor kancelarije za KiM , koji je u ime Beograda potpisao izjavu.

Ovaj događaj izazvao je lavinu komentara.

Ambasador Grenel otvorio je Minhensku bezbednosnu konferenciju i prisustvovao je istorijskom potpisivanju sporazuma o železničkom i drumskom saobraćaju između Srbije i Kosova, objavila je ambasada SAD u Berlinu na Tviteru.

U objavi se podseća da ovaj dogovor dolazi nakon što je prošlog meseca dogovoreno obnavljanje direktnih letova između Beograda i Prištine.

Tači je dogovor u Minhenu nazvao „istorijskom prekretnicom“.

Bivši premijer Kosova Ramuš Haradinaj napisao je na Tviteru da aplaudira Grenelu i predsedniku SAD Donaldu Trampu za viziju i liderstvo, te da je sad potrebno „veliko finale“, uzajamno priznanje.

U delu opozicije u Beogradu potpisivanje u Minhenu je ocenjeno kao „sporazum dve države“, odnosno priznavanje kosovske nezavisnosti.

Poslanik i lider Nove stranke Zoran Živković izjavio je da su time Vučić i Đurić i formalno priznali nezavisnost Kosova.

A za izjavu lidera Dveri Boška Obradovića da će se u Srbiji stvari završiti kao i u Crnoj Gori, zbog toga što „Vučić pregovara o statusu Kosova“, predsednik Srbije je rekao da su u pitanju izjave očajnika, prenosi FoNet.

„Ovde nema govora o statusu. Govorimo o stvarima koje nam idu u prilog, o ekonomiji i o slobodnom protoku ljudi, roba i usluga“, rekao je Vučić.

Urbanista Veroljub Trifunović, koji je bio i na čelu Direkcije za urbanizam u Kragujevcu, za Danas kaže da je trasa železničke pruge dogovorena u Minhenu, posledica političke odluke.

– Pruga Beograda – Priština, koja je od životnog značaja za Kragujevac, ne prolazi kroz Kragujevac i dalje prema Kraljevu, Raškoj i Kosovskoj Mitrovici, što je kraća, jeftinija i opcija koju su, kako sam informisan, zagovarali i stručnjaci CIP-a, kaže Trifunović. Predsednik Socijalno-ekonomskog saveta u Kragujevcu Jugoslav Ristić tvrdi da dileme više nema, te da se radi o planu „totalne marginalizacije Kragujevca“, uprkos činjenici da je jedan od najvećih gradova u zemlji i najznačajniji industrijski centar u Srbiji, možda i šire.

Nekadašnji član gradske vlade Borivoje Radić smatra da je pruga do Prištine bila je jedna od utešnih prilika da se Kragujevac konačno nadje na jednoj od važnih saobraćajnih pravaca u zemlji i na Balkanu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari