Ferari može u Mađarskoj ili tek dogodine 1Šarl Lekler EPA-EFE/ERIC GAILLARD / POOL

Predstojećeg vikenda na programu je trka Formule 1 za VN Mađarske, poslednja pred jednomesečnu pauzu i takođe poslednja šansa za Ferari da se uključi u borbu za titulu.

Isuviše je grešio italijanski tim ove sezone, a kada nije tim jeste neko od njegovih vozača. Poslednja takva greška viđena je na stazi “Pol Rikard” za VN Francuske kada je sa prve pozicije izleteo Šarl Lekler i završio u zaštitnoj ogradi pored staze.

Razlika između prvoplasiranog Maksa Ferštapena i drugoplasiranog Šarla Leklera u šampionatu iznosi 63 poena i ukoliko Monačanin ne pobedi na “Hungaroringu”, titula će tri meseca pre kraja sezone praktično biti u rukama aktuelnog svetskog šampiona.

Ipak i pored takve razlike šef Ferarija Matija Binoto nije nezadovoljan.

“Moramo da gledamo napred. Mađarska je idealna prilika da okrenemo stranicu i pokušamo da se približimo Red Bulu. Imamo sjajan bolid i odličan izbor guma, tako da očekujem uspešan vikend za nas. Nema razloga da ne budemo optimisti. Naš cilj u Mađarskoj nije samo da pobedimo, već da naši vozači budu na pozicijama 1 i 2“, rekao je Binoto.

Ima donekle istine u izjavi Binota od pre skoro dva meseca da bitka za titulu nije zadatak njegove ekipe. Jer kako je istakao, brzina je jedno, ali su pobede nešto drugo i da je zadovoljan kako Ferari izgleda, budući da posle godina tavorenja i muka brzina i borbe za pobede jesu stepenica na kojoj su želeli da budu u ovom periodu godine, a da je borba za titulu nešto sasvim drugo i da će se unutar fabrike morati napraviti novi iskorak ka tome, a to će se verovatno desiti naredne sezone.

Pa ipak, pritisak javnosti i nadanja navijača širom sveta kada su konačno ugledali konkurentan bolid tima iz Maranela je toliki da iz nedelje u nedelju rastu apetiti svima u fabrici. I iz te preterane želje za trijumfom, vozači ovog tima, ali i sam Binoto prave često početničke greške.

Izletanje Sainca u Australiji i Italiji je bilo poput onog Leklerovog u Francuskoj i ti incidenti samo pokazaju koliko su oba vozača pristisnuti do limita jer znaju da i kada su na vodećim pozicijama nikako nisu bezbedni jer im za vratom “dišu” piloti Red Bula.

Red Bul je napravio tako dobar bolid da im Ferari, izuzev trke u Austriji, ne može pobeći “u daljini”. Vozači Ferarija non stop vide u retrovizorima Maksa Ferštapena i Serhija Pereza ili im makar čuju motor iza sebe, a to im stvara popriličnu nelagodu. Zato često voze preko limita, a onda se greške dešavaju češće nego što bi navijači to hteli da vide.

Ipak, u ovoj zanimljivoj sezoni čuda i preokreti su još uvek mogući.

Pre svega to sve može početi u Mađarskoj za vikend. “Hungaroring” je poprilično uska staza i na njoj nema mnogo mesta za preticanje. Zato će od izuzetne važnosti biti kvalifikacije koje su na programu u subotu. Ukoliko bi tada zaista mogli da budu na prve dve pozicije Sainc i Lekler, to bi značajno otvorilo vrata “dvostrukoj pobedi”.

Posle jednomesečne pauze očekuju nas trke u Belgiji i Holandiji, a to su brze staze koje više odgovaraju Red Bulu. Zato je pobeda u nedelju imperativ za Šarla Leklera.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.