Peking Foto: Wikipedia

Nemačka firma će potrošiti 3,6 milijardi evra kako bi povećala svoj udeo u vlasništvu kompanije Brilijans automotiv sa 50 na 75 odsto. Proizvođač će uložiti i dodatne tri milijarde evra u proširenje postojećih proizvodnih kapaciteta u Kini.

Ovaj potez je najavljen pošto je Kina najavila da će ublažiti propise za strane automobilske kompanije koje rade na ogromnom tržištu ove zemlje. Prema sadašnjim pravilima, strane firme koje žele da prave automobile u Kini moraju da imaju zajedničko preduzeće sa nekom lokalnom firmom, ali im nije dozvoljeno da imaju više od 50 odsto udela. Ovo pravilo je na snazi od 1994. i zbog njega su mnoge strane firme negodovale, a biće ukinuto 2022. Osim toga, tim propisom je velikim globalnim brendovima onemogućeno da imaju pun pristup najvećem svetskom tržištu automobila.

„Ukupni godišnji proizvodni kapacitet BMW Brilijans automotiv (BBA) postrojenja u Kini će postepeno biti povećavan ka planiranom broju od 650.000 vozila od početka naredne decenije“, rekao je direktor BMW-a Harald Kriger juče u Kini. On je dodao da je BBA „kamen temeljac“ uspeha BMW-a u Kini, koja je njegovo najveće tržište, i da će ono, uz povećanje investicija koje nemačka firma planira, moći da proizvodi do 100 odsto električnih vozila. Kineska vlada je najavila da želi da 20 odsto automobila koji se prodaju budu električna ili hibridna vozila do 2025. U februaru, BMW je najavio da će praviti minije na električni pogon u Kini sa drugom firmom, Grejt vol motor. Automobili koji budu napravljeni u ovom partnerstvu će biti namenjeni kineskom tržištu.