Promenom imena Turska jača vlastiti identitet i imidž 1Foto: EPA-EFE/ERDEM SAHIN

Republika Turska, sada već Republika Türkiye, ovom odlukom, ali i globalnom kampanjom “Hello Türkiye”, kako je to i zvanično predstavljeno, jača vlastiti identitet u jeziku i komunikaciji.

Ovo je za Danas izjavio novinar Medin Halilović, komentarišući odluku Turske da promeni zvanično ime.

Prema njegovim rečima, to je bilo očekivano, pogotovo zbog naziva te zemlje na engleskom jeziku (Turkey) koji je u sinonimu značio i naziv jedne životinje (ćurka).

“Napravljen je jedinstven diskurs i sada se na društvenim mrežama sprečavaju stranci da koriste ime zemlje na različitim jezicima”, rekao je Halilović, zaključivši da će identitet Türkiye doprineti jačanju imidža te zemlje.

“Turci su svoju zemlju i dosad zvali Türkiye, pa je promena zvaničnog imena očito pokušaj da se pre svega anglofoni deo sveta – pri čemu je za zvaničnu Ankaru nezgoda to što je engleski globalni lingua franca – nekako navede na prihvatanje naziva koji se neće nesrećno poklapati sa imenicom kojom se označava jedno ne baš bistro domaće živinče”, smatra novinar nedeljnika NIN Vladan Marjanović.

“A ako je cilj da se tim imenom ‘na najbolji način izraze kultura, civilizacija i vrednosti turske nacije’, zamislite koliki bi tek pozitivni efekat bio kada bi se prvom narednom prilikom Turci na izborima rešili i aktuelnog sultana kao najzaslužnijeg za urušavanje imidža zemlje u poslednjih desetak godina”, kaže Marjanović.

Aleksandar Seničić, direktor YUTA-e, često boravi u Turskoj i već je ranije viđao da se, u nekoj lokalnoj upotrebi, koristio novi naziv i da se pisalo Türkiye.

“To na prvi pogled deluje kao neka, da tako kažem, kozmetička promena i mislim da neće imati većeg uticaja na obične ljude, kako kod nas tako i strance, koji nisu ulazili u detalje i nisu dovoljno upoznati sa istorijskom pozadinom i razlozima promene imena”, rekao je on.

Seničić zaključuje da u svakom slučaju novo ime ne bi moglo da dovede do neke zabune i da će svakako svi znati o kojoj se zemlji radi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.