Foto: EPA-EFFE/ FOCKE STRANGMANN

„Socijalnim dampingom“ naziva se praksa kada evropske kompanije angaćuju jevtinije radnike da zaobiđu zakone zemlje domaćina.

Demonstranti su nosili transparente sa nazivima svojih sindikata, među kojima francuski komunistički sindikat CGT ili nemački sindikat Verdi. Na protestu se su lučki radnici, železničari, zaposleni na aerodromima u crvenim, zelenim i žutim prslucima, sa različitim zaštitnim kacigama na glavi tražili „pravedniji saobraćaj za Evropu“.

„Stop eksploataciji. Više od deset miliona Evropljana zaposlenih u sektoru transporta zaslužuju kvalitetan posao“, rekao je portparol Evropske federacije zaposlenih u saobraćaju (ETF) Brin Votkins.

Votkins je rekao da vozači teretnih vozila iz istočne Evrope rade u očajnim uslovima daleko od svojih kuća i plaćeni su iznosima neprihvatljivim za Zapad, dok radnici na Zapadu gube posao zbog nelojalne konkurencije.

On je optužio niskobudžetnu aviokompaniju Rajaner da eksploatiše razlike među zemljama da bi se radnici nahuškali jedni protiv drugih.

U slučaju lučkih radnika treba se boriti protiv konkurencije pomoraca koji dolaze iz Azije, na primer Filipina ili Mjanmara i koji rade na utovaru i istovaru kad bi trebalo da se odmaraju posle puta, rekao je Kristijan Šadov, predstavnik nemačkog sindikata Verdi.

Evropski poslanici je trebalo danas da se izjasne u Strazburu o novim socijalnim pravilima u tom sektoru, ali je uloženo više od 1.200 amandmana i glasanje je odloženo, najverovatnije za plenarnu sednicu u aprilu.

Nekoliko nedelja uoči evropskih izbora to pitanje deli EU na dva bloka. Zaposleni sa zapada optužuju radnike sa istoka da prave socijalni damping dok ovi drugi govore o prikrivenom protekcionizmu.

Povezani tekstovi