Srušio se avion sa 66 ljudi na letu Pariz-Kairo 1Foto:Freeimages/Corne Snijders

Avion kompanije „Idžipter“ na letu Pariz-Kairo koji je jutros nestao sa radara srušio se, javlja AP pozivajući se na izjave zvaničnika egipatske avijacije.

Kako navode neimenovani egipatski zvaničnici rekli su da se traga za olupinom aviona jer je „potvrđena mogućnost da se avion srušio“ pošto nije prinudno sleteo ni na jedan obližnji aerodrom.

Kompanija „Idžipter“ potvrdila je na svom Tviter nalogu da je jutros sa radara kontrole letenja nestao avion na letu MS804 sa 56 putnika i 10 članova posade koji je u utorak u 23.09 poleteo iz Pariza. Avion je nestao pošto je ušao u egipatski vazdušni prostor.

Avion je trebalo da sleti u Kairo oko tri sata ujutru, ali je nestao sa radara kontrole letenja oko 2.30 po lokalnom vremenu, kada je bio iznad Sredozemnog mora, 16 kilometara unutar vazdušnog prostora Egipta.

„Avion „Idžiptera“ na letu MS804 izgubio je kontakt s radarima u 2.30 po kairskom vremenu“, navodi se u saopštenju kompanije i dodaje da je avion nestao dok je leteo na visini od oko 11.000 metara. Reč je o avionu „erbas“ A320, a kompanija navodi da su njime upravljali iskusni pilot (više od 6.000 sati naleta), i kopilot (oko 2.700 sati naleta).

Pomenuta kompanija navodi da je u avionu 30 egipatskih, 15 francuskih, dva iračka državljana, kao i po jedan državljanin Velike Britanije, Kuvajta, Saudijske Arabije, Sudana, Čada, Portugalije, Alžira i Kanade. Kako su saopštili među putnicima nalazi i jedno dete i dve bebe.

Egipatske i grčke snage pokrenule su potragu poslavši avione i brodove u Sredozemno more. Egipatski ministar civilne avijacije, Šerif Fathi, naglo je završio posetu Saudijskoj Arabiji i vraća u Egipat, javljaju RIA Novosti.

Avion je najverovatnije pao u more, rekao je ranije danas portparol egipatskog civilnog vazduhoplvstva Ihab Raslan za kanal Skaj njuz Arabija, prenosi AP.

Kompanija Erbas je saopštila da je avion A320 u vlasništvu kompanije Egiptair danas oko 2.30 po lokalnom vremenu izgubio kontakt sa radarima iznad Sredozemnog mora. Avion je leteo po predviđenom rasporedu na letu MS 804 iz Pariza u Kairo.

Letelica registrovana pod nazivom SU-GCC, o kojoj je reč, nosila je serijski broj proizvođača 2088 i isporučena je kompaniji Egiptair iz linije za proizvodnju u novembru 2003. godine.

Ova letelica imala je oko 48.000 sati letenja iza sebe. Posedovala je IAE motore. U ovom trenutku nije dostupno više činjenica ili informacija, navodi se u saopštenju. Kompanija Erbas je spremna da pruži punu tehničku podršku Francuskoj istražnoj agenciji za avionski saobraćaj – BEA – kao i vlastima zaduženim za istragu.

Model aviona A320 prvi put je ušao u upotrebu u martu 1988. godine, navodi se u saopštenju. Kompanija je izrazila saučešće svima koje je ova nesreća pogodila i najavila da će iznositi dostupne informacije čim one budu potvrđene od istražnih vlasti.

Grčki ministar odbrane Panos Kamenos izjavio je da je avion kompanije Idžip er napravio nekoliko naglih zaokreta i brzo izgubio visinu pre nego što je nestao sa radara, javila je agencija AP.

Avion je napravio levi zaokret od 90 stepeni, zatim se okrenuo na desno za 360 stepeni i pao sa 38.000 na 15.000 stopa pre nego što je nestao sa radara, rekao je Kamenos.

Grčka kontrola leta je saopštila da je sve bilo u redu sa egipatskim avionom dok je leteo kroz grčki vazdušni prostor pre nego što je let prosleđen egipatskoj kontroli i dodala da pilot nije odgovorio na pozive pre nego što je avion nestao sa radara.

Tužilaštvo u Parizu saopštilo je da je otvorilo istragu o nestanku aviona Idžipt er na letu od francuske prestonice do Kaira, prenosi AP.

U saopštenju se navodi da je odeljenje tužilaštva za nesreće počelo istragu u saradnji sa žandarmerijom i dodaje da se u ovoj fazi ne odbacuje nijedna teorija

Francuski predsednik Fransoa Oland je izjavio da ne može ništa da se isključi, ni nesreću niti teroristički akt.

On je rekao da će zaključci biti izvučeni tek kada se sazna istina o padu aviona i dodao da prioritet mora da bude solidarnost sa porodicama putnika egipatskog erbasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari