Zvezde kineskog Sajma automobila s elektro-pogonom (FOTO) 1Foto:Beta/AP

U Pekingu je danas otvoren veliki Sajam automobila, prvi međunarodni skup tog sektora ove godine pošto su svi ostali otkazani zbog pandemije korona virusa.

Izloženo je 800 automobila, od kojih su 82 svetske premijere, dok se proizvodjači trkaju da osvoje deo tržišta i ožive interes potrošača za kupovinu koja je bila u krizi i pre pandemije.

Desetine novih modela električnih vozila su glavne zvezde Sajma, od kojih proizvođači nekih obećavaju domet veći od 600 kilometara s jednim punjenjem baterija što je više od mnogih modela s klasičnim, benzinskim motorima.

„Ford“ je u Kini priredio debi svog potpuno električnog SUV-a „Mustang Mach-E“. Obećava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,5 sekunde.

„Nisan“ je prikazao svoj potpuno električni terenac „Ariia“, za koji kaže da može da s jednim punjenjem baterija pređe do 610 kilometara.

BMW je prikazao svoj „iX3“ električni SUV koji će se proizvoditi u Kini, a prodavati širom sveta. Ta kompanija je priredila i svetski debi svoje limuzine M3 i kupea M4 što odražava rastuću važnost kineskog tržišta luksuznih vozila.

„Pekinški Sajam je simbol nade“, rekao je danas generalni direktor BMW u Kini, Johen Goler.
Kineski mladi, ali ambiciozni brendovi, takođe agresivno insistiraju na proširenju asortimana vozila na baterije.

„Geely Auto“, u državnom vlasništvu, prikazao je modele koji obećavaju više od 500 kilometara s jednim punjenjem baterija.

Takodje kineski i državni „GAC New Energy“, radi na planovima za izvoz u Evropu, a ima linija modela „Aion“ uključuje limuzinu s elektro-pogonom i konceptni SUV s pogonom na vodonične gorivne ćelije.

„Chery“, jedan od najvećih kineskih nezavisnih brendova, radi na planovima za izvoz svog SUV-a „X70PLUS“ s benzinskim motorom u Zapadnu Evropu, a jednostavnije modele priprema za drugo tržište.

Štand budućeg modela američkog „Tesle“ je privukao veliki broj posetilaca, kao i modeli kineskih proizvođača.

Peking podstiče elektro-sektor i nada se da će do 2025. električna vozila imati 25 odsto udela u ukupnom broju, a kineske firme koje proizvode električna vozila beleže obnovljen interes investitora.

Salon u Pekingu, odložen pet meseci, trajaće 10 dana, pošto je Kina u velikoj meri uspela da savlada širenje virusa.

Tako je danas došao veliki broj posetilaca, korišćenje maski je obavezno, a broj ulaznica je ograničen da bi se smanjio broj posetilaca istovremeno u izložbenim halama, ali su se oni ipak gurali rame uz rame.

Prethodni Pekinški sajam automobila je 2018. godine privukao 820.000 posetilaca. Taj sajam se godišnje priredjuje naizmenično u Pekingu i Šangaju.

Kineska automobilska industrija pokazuje znake oporavka posle pada prodaje za gotovo 80 odsto u februaru kada su Kinezi bili primorani da ostanu kod kuće i kada je privreda takoreći stala da bi se zaustavila epidemija.

Prodaja je ponovo počela da raste posle prvog, vrlo teškog tromesečja, i to avgusta ove godine za šest odsto više nego istog meseca prošle, po kineskoj federaciji proizvodjača automobila.

Ipak procenjuje se da će broj prodatih automobila u Kini ove godine opasti za devet odsto u odnosu na prošlu, a da će u drugoj polovini ove godine porasti prodaja električnih vozila, smatra rejting agencija „S and P“.

Renomirani proizvođači „Folksvagen“ i BMW nameravaju da potupno električne modele proizvode u Kini dok drugi proizvodjači iz inostranstva očekuju da Kina, prva veća privreda koja je počela da se oporavlja od pandemije, pomogne povećanju prodaje i smanji njihove višemilionske gubitke.

Dok se procenjuje da prodaja automobila u svetu može da ove godine opadne 20 odsto, „S and P“ očekuje da će Kina biti jedina koja će tokom naredne dve godine uspti da se vreati na obim prodaje iz 2019. godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari