Društvene mreže mogu da predvide vaše reakcije 1Foto: Pixabay/LoboStudioHamburg

One su postale i svakodnevni glavni izvor informacija za mnoge ljude. Kompanije koje stoje iza ovih mreža su tokom godina razvile i posebne algoritme za predviđanje ponašanja korisnika.

Kako je pokazalo istraživanje naučnika sa Univerziteta Vermont, prosečan korisnik koristi vokabular od oko 5000 reči. Kako većina korisnika ima specifična interesovanja (muzika, film, sport itd.) tokom vremena postaje poprilično lako predvideti kako će korisnik reagovati na određene vesti i postove, pa čak šta će i napisati.

Istraživači su pratili ponašanje više od 14,000 korisnika Twittera koji su za to vreme napisali skoro 3 miliona tvitova. Od tog broja, samo 927 korisnika je pisalo originalne tvitove koji se nisu ponavljali, dok su ostali korisnici uglavnom “ reciklirali “ iste tvitove.

Tako se i došlo do rezultata – 64% korisnika društvenih mreža u svojim postovima i komentarima koristi između 45 i 250 reči. Tako su i računarski algoritmi u mogućnosti da predvide reakciju na vesti, fotografije i ono najbitnije – reklamni sadržaj.

U budućnosti će ovi algoritmi biti još napredniji, te će moći da čak i postavljaju postove u ime korisnika.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.