Godina Zoom-a: Kako je postao najpopularnija aplikacija u pandemiji 1Foto:Beta/AP

Tokom pandemije korona virusa popularnost aplikacije za video konferencije Zoom značajno je porasla, sa 10 miliona dnevnih korisnika u decembru 2019. na 300 miliona u aprilu 2020.

Samo od januara do aprila na toj platformi je bilo dve hiljade milijardi minuta video poziva.

Zahvaljujući Zoom-u, poslovanje je moglo da se nastavi i tokom pandemije i mera zatvaranja, ali aplikacija je takođe postala posrednik u održavanju sastanaka vlada, kulinarskih kurseva, umetničkih radionica, treninga i božičnih zabava.

U konkurenciji Epla, Gugla, Majkrosofta i Fejsbuka, Zoom je dospeo na vrh, a razlog je njegova pristupačnost, čemu bi svi tehnološki proizvodi trebalo da teže, piše britanski list Indipendent.

Zoom je besplatan za razliku od Eplove aplikacije Fejstajm (FaceTime) koju mogu da koriste samo vlasnici skupih Eplovih proizvoda.

Takođe Zoom ne zahteva da korisnik ima nalog, kao što je slučaj sa aplikacijom Gugl mit (Google Meet).

Fejsbuk se ne koristi za posao, a Votsap (WhatsApp), aplikacija u vlasništvu Fejsbuka, nije napravljena za korišćenje na kompjuteru.

U odnosu na Majkrosoftovu aplikaciju Skajp, Zoom je lakši za korišćenje, posebno za one koji nisu vešti s kompjuterima.

Svi ti faktori učinili su Zoom veoma popularnim, iako njegov put ka vrhu nije išao bez problema.

Praveći aplikaciju jednostavnom za korišćenje postalo je mač sa dve oštrice – napadači-hakeri su mogli lako da nađu onlajn sastanke na Zoom-u i da slušaju, pa čak i ometaju učesnike.

Zato su britanska Agencija za borbu protiv kriminala i američki Federalni istražni biro izdali su upozorenja i savete za bezbedne video pozive, a Zoom je uveo dodatne mere zaštite od malicioznih pojedinaca.

Rad od kuće tokom pandemije naveo je mnoge kompanije da koriste aplikacije kao što je Zoom za dogovore sa zapolsenima. Taj trend će se verovatno nastaviti 2021. godine, a i duže – smatra profesor na Harvardskoj poslovnoj školi Raj Čaudri, stručnjak za praksu rada na daljinu.

Popularnost ovog softvera za video pozive će možda oslabiti kada pandemija prodje jer vrednost njegovih akcija je opala kada je napravljena vakcina protiv korona virusa.

Ipak, „Zoom je napravljen za ovaj trenutak i dalje. Imamo platformu koja podržava ono što je svetu potrebno danas, sutra i daleko u budućnosti“, izjavio je za Indipendent direktor Zoom-a u Ujedinjenom Kraljevstvu i Irskoj Fil Peri.

Zoom bi mogao da ima ozbiljnu konkurenciju pre svega Majkrosoftove aplikacije Tims (Teams), namenjene komunikaciji prijatelja i porodice, i za poslovne svrhe.

Ta aplikacija već raste: od 44 miliona dnevnih korisnika u martu 2020, na 115 miliona u oktobru.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari