Instagram ne špijunira korisnike da bi im slao reklame 1Foto: Pixabay/ Webster2703

„Ne gledamo vaše poruke, ne slušamo vaše razgovore. Bilo bi izuzetno problematično da to radimo. Međutim, svestan sam da će vam biti teško da mi poverujete“, rekao je Moseri.

Direktor Instagrama, filijale Fejsbuka, odgovorio je na to pitanje novinara pošto su se korisnicima pojavile reklame za odredjene proizvode koji su pomenuti u njihovim ranijim privatnim razgovorima.

Pitanje poverljivosti podataka korisnika društvenih mreža jedno je od najosetljivijih s kojima se suočava Fejsbuk posle skandala 2018. godine s curenjem podataka koje je preuzela firma „Kembridž analitika“.

Moseri je skrenuo pažnju i na tehnologiju za pravljenje nameštenih, veoma realističnih video snimke na kojima se nekim poznatim ličnostima mogu staviti u usta izjave koje one nisu nikad dale. On je tu vrstu video snimaka nazvao kao „duboko lažne“ (deepfake).

Predsednica Predstavničkog doma američkog Kongresa Nensi Pelosi se krajem maja naljutila na Fejsbuk pošto je ta društvena mreža odbila da povuče namešteni, „duboko lažni“ video snimak na kojem izgleda da ona govori kao da je pijana.

Moseri je rekao da još ne postoji „politika“ protiv takvih video snimaka i dodao da Instagram pokušava da nadje ravnotežu izmedju bezbednosti i slobode izražavanja, što nije uvek lako.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.