„Zamislite TV reklamu koju vidi cela porodica ispred ekrana – i mama, i tata i deca i baka… a recimo proizvod je namenjen samo mami. To je moć Instagrama i društvenih mreža, da svoju priču plasirate samo onom koga zanima i ko je vama od interesa“, objašnjava ona.

TV oglašavanje, prema njenom mišljenju, odlazi u prošlost, a Instagram je, ako vam je ciljna grupa osoba od 18 do 35 godina, trenutno broj jedan.

Osim toga, Instagram nudi i plasiranje biznisa na mreži na kojoj ljudi provode po nekoliko sati dnevno. „Okrenite se oko sebe, u svakom trenutku je osoba u vašem okruženju najverovatnije na Instagramu. Pametnim radom može se stvoriti jedna lojalna zajednica od svoje ciljne grupe i onda imate sjajnu ‘podlogu’ da im plasirate svoj proizvod“.

Danas je, dodaje ona, važnije nego ikada plasirati sadržaj od vrednosti koji je ciljnoj grupi potreban, rešava joj neke probleme, ludo je zabavlja ili inspiriše, ali pre sveg bitno je imati plan, kako ne biste lutali i pravili ad hoc sadržaj.

„Taj plan mora da se nasloni na strategiju klijenta, njegove ciljeve i na potrebe njegove ciljne grupe. Kada razumete njegovu ciljnu grupu, šta nju ‘muči’ ili šta je inspiriše, bavite se tim temama i tako koncipirajte plan“, kaže ona.

Broj pratilaca moguće je povećati i bez sponzorisanja postova, ali u tom slučaju „morate se udubiti u želje, probleme i potrebe vaše ciljne grupe i dati im sadržaj koji je vredan, koji će čuvati u telefonu i slati drugima, deliti u svojim storijima jer im je izuzetno koristan, edukativan ili inspirativan“, a od velike važnosti su i „konzistentnost, fokus i prisutnost svaki dan“.

Stevanović savetuje da u komunikaciji sa publikom ne treba pričati „o sebi“, jer brend koji priča o sebi,  priča bukvalno o svojim proizvodima, neće animirati publiku. „Napravite mesečni plan davanja vrednosti publici“, savetuje ona.

Instagram story, dodaje, idealno je mesto za prikazivanje „lične priče“. Recimo, ako se bavite izradom nekih zanimljivih predmeta, na story-ju možete prikazati kako izgleda proces izrade, šta vas inspiriše da ih pravite, da Vas upoznaju lično kao kreatora. „Neka story bude mesto topline“, poručuje Stevanović.

„Tako se pravi jedno malo ‘pleme’ koje će obožavati vas ili vaš brend, a samim tim će želeti vaše proizvode i usluge. A za pokretanje je najbitnije upravo razumeti svoju ciljnu grupu“, kaže Stevanović.

U poslednje vreme sve više je zastupljen i Tik-Tok koji, iako nazivan „novim Instagramom“, ipak još uvek ne ugrožava ovu društvenu mrežu, a popularna je isključivo među tinejdž populacijom. Ne treba, međutim, zaboraviti da su tako počeli i Instagram i Fejsbuk.

Povezani tekstovi