Kako zaraditi novac od Instagram objava? 1Foto: Shutterstock

Da li je Instagram isplativa dugoročna investicija?

Instagram je poslednjih godina postao veliki rudnik novca, posebno kada je reč o poznatim svetskim zvezdama.

Popularni profili na Instagramu mogu da zarade velike sume novca, a u slučaju Kristijana Ronalda ili Kim Kardašijan, na primer, zarada po objavi može da se kreće i do milion američkih dolara.

Međutim, put do velike zarade na Instagramu nikako nije lak ni jednostavan.

Neophodno je stvoriti popularnost i reputaciju, koje onda morate pažljivo potrošiti na saradnju sa moćnim brendovima koji se uklapaju u vašu životnu filozofiju.

Sve o zaradi na Instagram objavama i taktikama zarađivanja novca – saznajte u nastavku:

Instagram je trenutno jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svetu

Iako može postojati određeni trend stagnacije Instagrama, činjenica je da mreža i dalje veoma dominantno odjekuje na tržištu.

O popularnosti i mogućnostima Instagrama kao odlične platforme za zarađivanje jasno govore fantastični brojevi iza Instagrama.

Prema statistikama, više od 2 milijarde korisnika posećuje Instagram mesečno, što je veoma impresivan broj. To konkretno znači da je otprilike svaki peti stanovnik zemlje na Instagramu svakog meseca.

Zanimljiv podatak za zaradu svakako je podatak da je na Instagramu trenutno aktivno više od 200 miliona različitih kompanija i biznisa – što otvara sjajnu priliku za zaradu.

Više od 62% korisnika Instagrama su mladi ljudi između 18 i 35 godina.

Kroz oglašavanje na Instagramu 2021. godine ostvareno je više od 26 milijardi dolara prometa. Zanimljivo, svaka treća najgledanija priča na Instagramu zapravo dolazi iz nekog biznisa – što dokazuje veliku aktivnost poslovnih profila na Instagramu.

Prema trenutnim podacima, na Instagramu je aktivno oko 500.000 influensera – što zapravo nije ogroman broj u odnosu na ukupan broj korisnika.

Samo to vam otvara odličnu priliku da zaradite novac. Ipak, potrebno je pridobiti veliki deo od tih 500.000 influensera.

Velike Instagram zvezde zarađuju ogromne svote novca

Pre nekoliko godina, influencer marketing je još bio u povoju, a samo retki srećnici uspeli su da zgrabe nešto novca reklamirajući brendove na Instagramu. Danas je situacija potpuno drugačija i prilike za zaradu se naziru na sve strane.

Velika prednost današnje ere je u tome što su brendovi prepoznali influenserski marketing kao odličan način promocije – pa je sve više brendova spremno da ulaže u influensere i promociju preko influensera. Velike Instagram zvezde zarađuju ogroman novac reklamirajući brendove preko Instagrama.

Na primer, Kristijano Ronaldo i Kim Kardašijan uzimaju između 500.000 i 1.000.000 američkih dolara za samo jednu objavu na Instagramu. Naravno, vrlo je malo influensera koji zarađuju tako ogromne sume, a moglo bi se reći da samo oko 100 najvećih influensera ubire najveći deo prihoda na Instagramu.

Zanimljivo je da su mnogi od najvećih Instagram influensera zapravo prave zvezde iz javnog života, odnosno popularni glumci, pevači, dizajneri itd.

Odličnu zaradu na Instagramu ostvaruju i popularni domaći influenseri

Poslednjih godina je i domaća Instagram scena značajno popularizovana, tako da danas na domaćem Instagramu imamo dosta kvalitetnih i popularnih influensera koji zarađuju velike pare od objava na Instagramu.

Treba istaći da domaća Instagram scena ima mnogo predstavnika u različitim nišama, odnosno kategorijama života – od putovanja i fitnesa, preko biznisa i stila života do hrane i mode. Broj lokalnih influensera raste iz meseca u mesec, tako da danas brendovi imaju mnogo mogućnosti za saradnju – sa kojima mogu kvalitetno da promovišu svoj brend preko influensera koji najbolje odgovara stilu i priči brenda.

Dugi niz godina zarada influensera bila je sakrivena kao zmijske noge, ali su pre 2-3 godine u javnost počeli da cure podaci o zaradama domaćih influensera. Danas više nije tajna da neki popularni domaći influenceri naplaćuju brendovima i do 50.000 kuna za promociju paketa objava (npr. jedan post i 2 priče). Naravno, reč je o popularnim profilima koji su izgradili prepoznatljiv status u niši koju predstavljaju.

Influenceri uglavnom imaju svoje kompanije i plaćaju porez državi – pa se saradnja sa brendovima obavlja potpuno profesionalno. Domaći influenseri koji imaju oko 10.000 pratilaca mogu da računaju na zaradu između 100 i 300 evra, navodi Geek.

Zarada umnogome zavisi od dosega postova, koji je, nažalost, poslednjih godina značajno opao. Jedna objava o brendu može se naplatiti oko 100 evra, dok se za kombinaciju jedna objava + priča može naplatiti do 150 evra. Ako vaš klijent želi više postova, onda možete dogovoriti paket od 3 posta + nekoliko priča, a za sve to možete naplatiti oko 300 evra.

Ako je doseg po publikaciji odličan, onda se mogu naplatiti i veće sume, ali generalno sa 10.000 pratilaca ne možete računati na saradnju veće od 300 evra. Influenceri koji imaju oko 50.000 pratilaca mogu da naplate oko 2.000 kuna po objavi, a uz kvalitetan doseg, zarada može biti mnogo veća.

Važno je naglasiti da sa povećanjem broja pratilaca generalno opada doseg – odnosno manji broj pratilaca vidi objave. Influenceri koji imaju oko 100.000 pratilaca po objavi mogu zaraditi oko 5.000 kuna, s tim da se prag zarade obično kreće između 3.000 i 6.000 kuna.

Naravno, uspešni Influenceri koji iza sebe imaju više od 150.000 pratilaca su zapravo retkost na domaćim prostorima, pa takvi influenceri mogu odlično da monetizuju svoju popularnost. Cijena objava sa ovakvim influenserima kreće se od 6.000 kuna pa naviše – ovisno o vrsti saradnje i dosegu.

Da li je pametno ulagati u Instagram profil za dugoročni uspeh?

Na postavljeno pitanje nema kvalitetan odgovor jer je teško proceniti šta će biti sa Instagramom u narednim mesecima i godinama. Ova popularna društvena mreža obično se značajno menja svakih nekoliko godina.

Danas video materijali igraju veoma važnu ulogu na Instagramu, a čini se da će Instagram u narednim godinama biti veoma fokusiran na popularizaciju deljenja video materijala. Zbog toga će novi influenseri morati da ulože mnogo više truda u snimanje i obradu videa – kako bi uspešno izgradili veliki broj pratilaca.

Važno je naglasiti da Instagram nije vaša platforma i da u svakom trenutku može da promeni svoju poslovnu politiku.

Na primer, Instagram može ugasiti vaš profil ili vas sprečiti da sarađujete sa brendovima bez valjanog razloga. Kao rezultat toga, sav trud koji ste uložili u pravljenje profila može biti izgubljen za samo nekoliko sati ili minuta.

Ali činjenica je da u poslu – ne profitira onaj ko ne rizikuje. Stoga, ako želite da počnete da zarađujete od Instagrama, morate malo da rizikujete i počnete da radite svaki dan da biste izgradili popularnost.

Teško je reći koja je najbolja taktika za pravljenje popularnog profila na Instagramu jer se na Instagramu uvek nešto menja. Ono što danas prolazi kao vrhunski sadržaj, sutra možda neće imati nikakvu popularnost – i tako u krug.

Jedina ispravna taktika za povećanje broja pratilaca i popularnosti je izgradnja kvalitetnog sadržaja sa kojim se publika može povezati.

Dakle, nemojte se skrivati iza monotonog sadržaja – pokažite svoju ličnost i posebnost kroz kvalitetne i zanimljive objave.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.