Premeštanje mosta zbog Beograda na vodi

* Kovačević: Sumanute stvari, kao ova, u našem društvu očigledno prolaze * Petovar: To bi značilo početak uništenja i promene namene ratnog ostrva
Nepromišljena ideja da Stari savski most povezuje Zemun i Veliko ratno ostrvo, saglasni sagovornici Danasa

Ostavite komentar


  1. Odavno smo naucili da nije bitno ko glasa, nego ko broji glasove. Znaci, sve se zna, samo se gradjanima ostavlja iluzija da su nekome vazni.

  2. Ja ne znam ljudi, ali ovi ce sve unistiti…koji diletanti i osione neznalice koje i ne znaju koliko ne znaju

  3. Pitajte malo i inzenjere konstrukcija o mostovima. Arhitekta ne razume lepotu konstrukcije pogotovu resetkastog mosta. Most je lepota sam po sebi a ne nesto sto treba da bude sto manje da bi se videla druga obala. Dakle, pitajte malo i inzenjere oni znaju dosta vise.

  4. Nije čudno što je Bojan Kovačević, predsednik Akademije arhitekture Srbije, protiv sumanute izgradnje mosta na VRO, jer tako misli i svaki normalni beogradjanin.

  5. Malo su kontradiktorni stavovi, sa jedne strane se izražava nezadovoljstvo zašto se dira most koje je tu 70 god i na koga su Beograđani navikli, a sa druge strane se kritikuje to što je u uslovima konkursa traženo da novi most bude lučni! Pa traženo je da bi se vizuelno (u modernijoj varijanti i sa novim kapacitetom saobraćaja) zadržao identitet tog dela reke. Inače Beograd već ima mostove koji su svi međusobno različiti i vizuelno i konstruktivno: Brankov – greda sa prpustom, Stari savski – lučni, Stari železnički – rešetkasta greda, Novi železnički – Dva pilona sa kosim kablovima, Ada- jedan pilon sa lepezom kablova… Kasno je da se sad krene sa pravljenjem mostova istog tipa i sasvim je logično da se umesto lučnog izgradi lučni!
    p.s. Takođe je interesantno da je to što su Hrvati premestili most i napravili od njega pešački super ispalo, a to što kod nas hoće da premeste Stari savski most i naprave od njega pešački-katastrofa!!!

  6. Stari most treba da ostane i bude u službi pešaka i biciklista, a pored njega sagraditi drugi sa 4 trake ili sa obe strane starog mosta po jedan sa po 2 jednosmerne trake. Postoji dovoljno prostora sa obe strane obale da se takva ideja uklopi u postojeću infrastrukturu.

  7. Stari most treba da ostane i služi pešacima i biciklistima. Postoji dovoljno mesta da se pored njega sagradi jedan sa 4 trake ili 2 sa obe njegove strane po 1 sa 2 jednosmerne kolovozne trake. Obe obale imaju prilagodljivu infrastrukturu za ovakvu ideju.

  8. A tek da vidite uzas kod Vojnih basta. Za one koje ne znaju, to su dva duguljasta ostrva sada tik iznad Pupinovog mosta. Nekada je to bila oaza divljne, pescanih plazica, topola i vrba koje je obrastala divlja vinova loza. Nije bilo vikendica. Moglo se doci i prisati na neku od plaza i tu boraviti, sutra bi dosao neko drugi i svi su zajedno koristili prirodno dobro. Danas se na vrhu prvog ostrva (blizeg mostu) nalazi bukvalno deponija bele tehnike. Neki psihopata je navukao gomilu nekakvog krsa, gvozdjurije i djubreta, stari zamrzivac, stari kisosk(!), da vam se okrene zeludac na sta ono lici. Prosle godine je tamo bio vezan i neki pas, jadnicak, sada nema ni njega, onaj uzas stoji onako, ne moze da se pridje, a taj strucnjak za estetiku ocigledno ne dolazi, samo mu je valjda cilj bio da upropasti sve. Danas su oba ostrva nacickana raspalim vikendicama od kojih se dosta njih ni ne koristi, stoje onako raspale, tek da obeleze neciju teritoriju i da nigde ne moze da se pridje i da se uziva na reci. Cela leva obala Dunava od mosta do usca je uglavnom takva. Pre su bile dozvoljene samo drevene sojenice, sada se zida na veliko. Neko je tu debele pare uzeo za satro dozvole i upropastio prirodno dobro koje bi trebalo da pripada svima. Da ne pricamo o djubretu koje je na svakom iole pristupacnom mestu ostavljeno duz obale. Da ne pricamo o kanalizaciji koja se na desnoj obali, ispod Batajnice uliva direktno u Dunav. Ceo tok reke u pojasu od kilometra okolo toliko smrdi, da je to nepodnosljivo. Tuga jedna kako se odnosimo prema prema okolini. A ovamo patriotizam, borba za tamo neke teritorije – zasto, da bismo sve brze bolje upropastili i postavili na sred stari raspali plasticni kiosk!!!

  9. Ne ulazeći u problematiku gde treba premestiti Stari most, moram samo da konstatujem da predlog koji je u komentarima izneo gospodin Miodrag Stojanović nije održiv. Nemoguće je nove mostove postaviti paralelno sa postojećim, starim, jer je najveće rastojanje između postojećih stubova oko 100 m, a međunarodnim propisima je zahtevano da bude više od 150 m. Zato se Stari most i mora ukloniti, jer koja je svrha izgraditi novi, paralelni most sa razmakom stubova od min 150 m, ako ostane Stari sa razmakom od 100m? Tek tada bi nastao haos za brodove!

Ostavite komentar


Beograd

Naslovna strana

Naslovna strana za 26. april 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Minja Miletić, TV novinarka

Svaki novi dan počinjem čitanjem dnevnog lista Danas.