Subvencionisanje GSP se nastavlja 1

Odbornici skupštine su izglasali i saglasnost na tri aneksa ugovora sa privatnim prevoznicima koji prevoze putnike u gradskom i prigradskom saobraćaju. U istom paketu odluka je izglasana i saglasnost na nacrt ugovora o koncesiji za finansiranje, izgradnju, upravljanje. održavanje i prenos četiri podzemne garaže (Studentski trg, Trg republike, Vlajkovićeva i Fruškogorska ulica).

Kako je navedeno, uvedena je nova obaveza za privatne prevoznike, čiji će zaposleni takođe morati da kupuju mesečne karte za prevoz. Obavezno je i prebrojavanje putnika, odnosno da se obezbedi aplikacija koja će omogućiti izveštavanje o ukupnom i prosečnom broju preveženih putnika po liniji i polasku za odabran datum, pregled stajališta sa maksimalnim i minimalnim brojem putnika po satu, i drugim parametrima na svim stajalištima na određenoj liniji.

Obaveza privatnog partnera je i briga o povećanju naplate prevoza, preciznije definisanje ugovornih kazni, smanjenje emisije izduvnih gasova. Ubuduće, i GSP i privatni prevoznici moraće da proveravaju da li su putnici otkucali kartu, najavljena je i ponovna primena pravila „ulaska na prva vrata“, a za putnika bez karte kaznu će plaćati i firma prevoznika.

Pre nego što je opozicija napustila zasedanje Skupštine, najviše primedbi moglo je da se čuje na račun i dalje visokog subvencionisanja privatnih prevoznika, ali i GSP Beograd.

Zamenik odborničke grupe Saveza za Srbiju Nikola Jovanović je istakao da nema promene u politici javnog prevoza. On je kao „neistinu“ okarakterisao izjavu Gorana Vesića da su subvencije javnim preduzećima smanjene za 82 odsto.

– Gradski prevoz je u katastrofalnom stanju i nema povećanja broja polazaka autobusa. Subvencionisanje GSP se nastavlja, samo se to više ne zove subvencija, nego usluga po ugovoru. Planirano je da Grad i dalje dotira gradski i prigradski prevoz sa čak 27,5 milijardi dinara- rekao je Jovanović. Izglasanim odlukama novac koji Grad usmerava gradskom prevozniku zapravo je pretvoren u učešće u kapitalu tog preduzeća.

Elektrane sa nerealno visokim cenama

Jovanović je dodao da javno- komunalna preduzeća nastavljaju da uplaćuju astronomske cifre u gradski budžet, te da se u 2019. godini ta sredstva planiraju u iznosu od 5,6 milijardi dinara, što je 100 miliona više nego ove godine. On je naveo da je uplata dobiti Beogradskih elektrana 80 odsto svih uplata gradskih komunalnih preduzeća, a da to preduzeće „profit ostvaruje nerealno visokim cenama i da ne smanjuje cenu grejanja i kad padaju cene goriva“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari