Vesić: Tramvaj broj jedan će oživeti centar grada

Ostavite komentar


  1. Ovo ce sigurno biti najposeceniji tramvaj u Beogradu. Jako mi je drago da je „kec“ opet u igri!

  2. Само да трамвај буде с широким размаком између шина, и без стубова и надземних водова, напајање искључиво одоздо.
    Добра ствар, избацити аутобусе и троле, коначно! Јавни превоз мора да иде и кроз Васину улицу.

    1. Javni prevoz već ide kroz Vasinu. Ah, da – hoćete da ukinete trole i autobuse da bi ih zamenili tramvajima za 21. vek. Samo nam još taljige fale.

      1. Тако је у центру Граца, тако је око Старог града у Кракову, тако је у другим градовима. Нема стубова, жица, графита у ваздуху од трола, нема издувних гасова од аутобуса.
        Важно је да се почне с прављењем широкотрачних линија трамваја, за почетак независних. Ово је одлична ствар – од Славије до Калемегдана, велики и широки, удобни, тихи и поуздани трамваји који не загађују ваздух и замењују остали саобраћај. Около пешачко царство, шта ћете боље од тога?

  3. Ma da to je pljuni pa zalepi.
    Moraš ukloniti trolejbusku mrežu, postaviti novu mrežu, preraditi kolovoz za šine. Pri tom povećanje buke koju proizvode tramvaji je ogromna. Već na tom potezu postoji ekološki čista mreža trolejbuskih linija. Nepotrebno i glupo trošenje novca.

  4. Kada je reč o saobraćaju od aktuelne gradske vlasti se do sada čulo više »nebuloznih« izjava, ali izjava da će »tramvajem br. 1 uskoro biti povezani Slavija i Kalemegdan« »nosi šnjuru« od svih predhodnih takvih izjava o saobraćaju. Prekopavati ulicu Kralja Milana, Terazije, Trg Republike, itd do Kalemegdana da bi se uvela tramvajska linija br. 1 Slavija – Kalemegdan, dok istovremeno tramvaj br. 2 prevozi putnike na relaciji Slavija – Kalemegdan, a pored toga od Slavije do Studentskog trga (Kalemegdan) saobraća i pet (5) trolejbuskih i jedna (1) autobuska linija, samo će dovesti do »infarkta« saobraćaja u centru Beograda, ali će zato »blagosloveno« delovati na projektante i građevince, da ne kažem privatne firme, a verovatno i za one koji su takvu odluku doneli. Inače, baš me zanima koji su to »saobraćajni stručnjaci« koji su »pozitivno ocenili« opravdanost potrebe za uvođenjem tramvajske linije br. 1 Slavija – Kalemegdan.

    1. Не бих имала ништа против трамваја какав је у Падови – широк, удобан, тих, БЕЗ стубова, жица и трола. Шине су у равни асфалта, једва видљиве. Напајање преко шине.

  5. Ovo je jedinstven slucaj u svetu da se na 100 m prave tri paralelne tramvajske linije (nemanjina-kalemegdan, bulevar-kalemegdan i slavija-kalemegdan). Takodje svet jos nije video da neko demontira mrezu za trole, dakle jednu vrstu vozila na struju, da bi pravio novu za t ramvaj) I ko ce da nas vozi kad nema vozaca? Grad nece da plati lekare, a hoce da placa beskrajna prekopavanja. Sram vas bilo,ali vi za sram ne znate.

  6. Emotivno sam vezan za tramvaj Beograda. Moj pradeda je pionir tramvaja grada Beograda. Startovao je 1890. na podizanju šina u gradu, a 30-ih godina predprošlog veka radio kao inspektor saobraćaja sa šefom Mihailom Molerovićem. Radio je do 1934.god.kada je penzionisan kao državni službenik. Njegovo ime je Edward Nalepka. Rođen je 1864. u Galiciji (PL), a u Beograd na Čuburu stigao sa roditeljima 1878. Iskustvo u izgradnji železnica stekao je radeći na izgradnji železnica u Brazilu gde su Srbi radili železnicu u periodu 1885-1890 god. Imam informacije da je Brazil zahvalan Srbiji na izgradnji železnice koja je još u funkciji. Pradeda je poznavao gosodina Makenzija koji mu je bio gost na svadbi i darivao ga poklonom koji mi je neobično drag.

Ostavite komentar


Beograd

Naslovna strana

Naslovna strana za 30. april, 1. i 2. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Marko Nastić, di džej

Tokom svih ovih godina čitajući Danas naučio sam šta predstavlja nezavisno novinarstvo i koliko je to danas veoma retko.