Bor: Pokrenuta inicjativa da Bor dobije biciklističku infarstrukturu, podržalo je blizu 270 Borana svojim potpisima 1Foto: FoNet/Milica Vučković

Tek 12 procenata Borana koristi bicikl kao svakodnevni vid prevoza, a jedan od razloga za minimalnu zastupljenost bicikala je nedostatak adekvatne infrastructure. kako bi se to promenilo i mnogo više Borana vozilo bicikl Strukovno udruženje Sigurne staze u saradnji sa MTB grupom Bor pokreće inicijativu da Bor dobije biciklističku infrastrukturu i da se unapredi bezbednost biciklista na teritoriji grada Bora.

Istraživanje „Analiza stavova građana Bora o bezbednom učešću biciklista u saobraćaju na teritoriji grada Bora, sa ocenom stanja bezbednosti“ sprovedeno u okviru projekta „Kreći se održivo – Bor na dva točka“ pokazalo je da tek svaki deseti ispitanik kporisti bicikl kao svakodnevni vid prevoza.

Boru nedostaje biciklistička infrastruktura, smatraju Borani, koji su nedovoljnom ocenom ocenilo i ulaganje Gradske uprave u razvoj biciklističkog saobraćaja.

Rezultati istraživanja naveli su ljude iz „Sigurnih staza“ da zajedno sa MTB grupom Bor pokrenu inicijativu da ovaj grad dobije biciklističku infrastrukturu i da se unapredi bezbednost biciklista na teritoriji grada Bora.

Inicijativu koju je potpisima podržalo skoro 270 Borana, ljubitelja biciklizma, prate konkretni predlozi.

Bor: Pokrenuta inicjativa da Bor dobije biciklističku infarstrukturu, podržalo je blizu 270 Borana svojim potpisima 2
Foto: Sigurne staze

-Zato što grad Bor nema biciklističku infrastrukturu predlažemo formiranje Pešačko-biciklističke staze na Crnovrškoj pruzi, na postojećoj GIS platformi BiciBor naveli smo u kojim borskim ulicama treba projektovati biciklističke staze/trake, kao i zone 30. Potrebno je obezbediti i parkinge za bicikle kod svih javnih, komunalnih, obrazovnih i zdravstvenih ustanova kao i na svim postojećim javnim parkiralištima i smatramo da bi bilo dobro da grad Bor subvencioniše kupovinu bicikla za građane na primeru grada Novog Sada – navodi Igor Velić iz „Sigurnih staza“.

Inicijativa je sa predlozima upućena čelnim ljudima grada i Skupštine grada Bora, nadležnim gradskim službama Savetu za bezbednost saobraćaja i JKP za stambene usluge koje je upravljač puta na teritoriji grada.

Objašnjava da je već urađena GIS platforma, kao i predlozi vezuju za ciljeve proglašene dekade bezbednosti saobraćaja (2021. do 2031.) od strane UN kao i za jedan od ciljeva održivog razvoja UN koji nosi naziv „Održivi gradovi i zajednice“.

Održivi gradova, kako kaže Velić, su gradovi koji su pristupačni, sa dobrim sistemom javnog prevoza, biciklističkom i pešačkom infrastrukturom i velikim brojem zelenih površina.

-Benefit i prednost za lokalnu samoupravu vidimo i u činjenici što naša platforma ispunjava uslove četvrte industrijske revolucije. Zasnovana je na primeni i upotrebi informacionih tehnologija (IT) i otvorenih podataka (open data) i što predstavlja standard u projektovanju i promociji pametnih gradova (smart city) i pametne mobilnosti (smart mobility) – ističe Velić koji smatra da je put do zadovoljavajućeg rešenja formiranje Saobraćajno-urbanističkog tima pri Gradskoj upravi Bor koji bi se bavio kreiranjem javnih politika za održivi razvoj grada.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari