Buna Novosađana uspela: GSP vraća stari red vožnje i ukinute polaske autobusa na svim linijama 1foto (BETAPHOTO/DRAGAN GOJIĆ/DS)

Redukovani red vožnje autobusa koji je u Novom Sadu stupio 1. aprila, nakon pobune građana i na intervenciju gradonačelnika Milana Đurića, bice vraćen na onaj stari sa češćim brojem polazaka.

Iz Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća „Novi Sad“, ovaj su novi prolećni red vožnje nazvali „ekonomični“, tvrdeći da na nekim linijama nema potrebe za tolikim brojem autobusa i polazaka.

Novosađanske i Novosađani već 1. aprila su društvene mreže zasuli fotografijama i snimkama kako ljudi ispadaju iz autobusa, pokazujući da potrebe itekako ima.

Danas je tako Đurić objasnio da je zbog mnogobrojnih pritužbi građana, gradskom prevozniku dat nalog da poveća broj polazaka.

Gradonačelnik je rekao i da će tražiti reviziju reda vožnje, jer situacija na terenu nije baš takva kao što iz JGSP-a tvrde, te da nadležni iz tog preduzeća nisu upoznati s tim kako koja linija funkcioniše.

„Imam utisak da ne prate ni oni ljudi dobro situaciju unutar firme, moraće malo i da idu na teren da vide linije kako idu, jesu li pune ili nisu, da li treba negde harmonika ili redovan autobus. Meni je bezveze da ujutru za Karlovce ide harmonika u pola sedam starim Karlovačkim putem i voze se dve bake koje možda idu na svoje vikendice“, rekao je gradonačelnik.

Nakon ove izjave gradonačelnika, iz Gradske kuće stiglo je i saopštenje da je Đurić doneo je Zaključak kojim se nalaže direktoru JGSP da „hitno i bez odlaganja“ vrati zimski red vožnje.

„Taj raspored je važio do 31. marta 2023. godine, a potrebno je da autobusi saobraćaju po navedenom redu vožnje sve do uvođenja Letnjeg reda vožnje“, rekli su iz Gradske kuće.

Podsetimo JGSP je redukovao polaske tako da su pojedine linije ostale i bez 20 redovnih polazaka radnim danima.

Autobusi su zapravo radnim danima saobraćali kao da je vikend, a na nekim linijama i manje. Građani u pojedinim delovima grada na autobus su čekali i sat vremena.

„Zajedno“ i „Bravo“: Đurić priznao grešku, dok nas je direktor GSP-a uveravao kako je sve u redu

Iz stranke „Zajedno“ saopštili su da ovakva odluka Đurića govori kako solidarnost između građana i političkih organizacija može da rezultira pobedom, jer je ova partija bila jedan od inicijatora kampanje da se vrati stari red vožnje.

„Ne smemo da dopuštamo da nam se uništava kvalitet život zarad profita pojedinaca na vlasti i privatnih kompanija. Sada nam ostaje da izvršimo totalnu reorganizaciju javnog prevoza, da povećamo frekventnost, unapredimo kvalitet i učinimo ga besplatnim za sve građane i građanke ovog grada“, porućili su iz zajedno.

Iz organizacije „Bravo“  saopštavaju da je gradonačelnik nakon 12 dana priznao da je smanjenje broja vozila od 1. aprila bila greška i da se građani bune s razlogom.

„Da podsetimo, mi smo razgovarali sa građanima i tražili sastanak sa direktorom JGSP-a, na šta smo dobili odgovor od direktora kako je sve u redu i kako nema nikakvih problema. Kao što je gradonačelnik istakao, oni koji su doneli odluku o smanjenju broja vozila očigledno se ne voze gradskim prevozom. Najbitnija je poruka građanima: da stvari mogu biti drugačije i da, ukoliko delujemo odlučno i zajedno, promene su moguće“, kažu iz Bravo.

Kako dodaju, problemi u JGSP-u su mnogobrojni, od kvaliteta autobusa, do visina plata i broja vozača.

Više informacija iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari