Časovi skraćeni samo mlađim osnovcima 1Foto: EPA-EFE/ CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH

Kako se organizuje nastava ukoliko u mlađim razredima osnovne škole dođe do zaražavanja unutar odeljenja nije svima jasno, jer su učitelji i direktori iz nekoliko gradova sa kojima smo juče razgovarali izneli različita tumačenja postojećih dopisa.

Povod za naše pitanje je slučaj iz jedne beogradske osnovne škole u kojoj su đaci drugog razreda jednog odeljenja prebačeni na kombinovanu nastavu i to tako što su se grupe smenjivale dan za danom, da bi potom stigao nalog Školske uprave da deca svaki dan dolaze na nastavu u školu, ali uz skraćene časove.

– Ako je dvoje učenika zaraženo odeljenje u kome je 17 i više učenika se deli u dve grupe. Jedna grupa dolazi na časove u školu ponedeljkom, sredom i petkom, a druga utorkom i četvrtkom, pa naredne nedelje važi obrnuto  – rekla nam je jedna učiteljica, pozivajući se na tumačenje koje je dobila od direktora škole.

U drugoj školi, međutim, tvrde da, kada se odeljenja podele na grupe, sva deca imaju svaki dan nastavu u školi i to tako što najpre dolazi jedna, pa druga grupa. Učenici imaju po tri časa u toku dana, a časovi su skraćeni na po 30 minuta.

U odluci Tima za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola, donetoj 17. septembra, precizirani su kriterijumi za organizovanje nastave u situacijama kada se pojave slučajevi infekcije kovid kod učenika u istom odeljenju.

Prema tom uputstvu, ukoliko se radi o odeljenjima sa 16 ili manje učenika, nakon pojave tri obolela učenika u odeljenju prelazak na treći model u trajanju od 10 kalendarskih dana se nalaže samo za to odeljenje. Kada je reč o odeljenjima sa 17 i više učenika, nakon pojave dva slučaja, to odeljenje se deli na dve grupe i nastavlja rad po drugom (kombinovanom) modelu nastave. Na grupe se potom primenjuje postupak za odeljenja sa 16 i manje učenika, odnosno nakon pojave nova tri obolela đaka u grupi, prelazak na treći model u trajanju od 10 dana se nalaže samo za tu grupu.

Kako saznajemo, do zabune je došlo jer su u školama različito protumačili kako se organizuje nastava po kombinovanom modelu.

Iz Ministarstva prosvete za Danas razjašnjavaju dilemu:

– Stručnim uputstvom za organizaciju obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi je definisano pohađanje nastave po kombinovanom (drugom modelu). Učenici drugog ciklusa (od petog do osmog razreda) u ovom slučaju se smenjuju na dnevnom nivou, jedna dan dolazi grupa A u školu, drugi dan grupa B, a časovi traju 45 minuta po rasporedu. Kod učenika prvog ciklusa (od prvog do četvrtog razreda), učenici se dele u dve grupe A i B, svaki dan dolaze u školu podeljeni u grupe i imaju časove po 30 minuta, po rasporedu koji škola dostavlja školskoj upravi na saglasnost – pojašnjavaju u Ministarstvu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari