Koliko je bezbedno biti biciklista u saobraćaju u Srbiji?

Ostavite komentar


  1. Mozda ne baš sve ali najveći, ogroman deo problema, plus ogroma korist za svaki grad resavaju biciklističke staze. Ne zaboravite I sve veci broj el trotineta, isto resenje.

  2. Biciklisti da polazu za vozacku dozvolu! Nemaju samo prava nego i obaveze. Probiju se na pocetak kolone na semaforu pa ih ponovo preticemo, voze paralelno u paru magistralom, neosvetljeni po mraku, prolaze na crveno na semaforu, pesacima ne staju na prelazu,… Ja bih zabranila biciklizam van staza izgradjenih za njih!

  3. Predlog da se na putu Jakovo – Boljevci obezbedi biciklisticku staza i poveća bezbednost velikog broja biciklista.

  4. Verovatno nije, kao što nije bezbedno biti pešak u blizini biciklista, ponašanje im je slično vozačima prema njima.

  5. Haha, samo se vi bavite širim krugom dvojke. A da li je neko pokušao da pređe Pančevački most biciklom? E to je uspeh, da pokušaš prelaz a da te ne optuže za suicid sa ugrožavanjem bezbednosti

  6. U Novom Sadu biciklisti gaze i pesake i automobile. Neko im je rekao da uvek imaju prvenstvo. Bilo bi dobro uvesti polaganje osbovnih saobracajnih propisa.

    1. Slažem se da treba da poznaju propise, ali nije tačno da se bahate. Svaki dan sam na biciklu i nigde nisam video da biciklista „gazi“ pešake. Ali zato je sasvim normalno na bici stazama viđati dostavna vozila, mame sa bebama u kolicima, šetače pasa, a o penzošima da i ne govorim.

      1. @Igor, jedino bih te ispravio tu što braniš biciklicte. Itekako su bahati i bezobrazni. Bez osnovnog znanja o saobraćaju. Gomilu puta sam video izletanje na crveno, divljačka vožnja trotoarom i ugrožavanje pešaka. Oko moje zgrade je to svakodnevan prizor. Pešačka zona u Zmaj Jovinoj je ludilo od biciklista.

        Istina je to za trudnice, jer misle ako guraju kolica da se ceo svet vrti oko njih i da one ne moraju da vode ni o čemu računa.
        Gleda te, ide tvojom stranom i namerno gazi kolicima, umesto da ih gura svojom desnom stranom, na keju je redovna pojava.

        Podržavam snažnu akciju da se omogući infrastruktura biciklistima, pod uslovom da se isti edukuju o saobraćaju.
        Jer pri udaru pešaka snose istu zakonsku težinu kao da ga je autom udario.

  7. Na Novom Beogradu imaju izgrađene biciklisticke staze i oni opet voze po ulicama. Izuzetno bezobrazna grupa ljudi, ne poštuju pravila saobraćaja, skreću naglo ne ukazujuci na smer u kom oce ići, prolaze kroz crveno, predju na pešački prelaz kad im dodje, voze po sred trake, čak sam ih video kako voze po auto putu il tramvajskoj pruži. Trebalo bi, ko što kaže u tekstu neki od njih, izvršiti neku represije nad njima za naterati ih za ponašati se kao civilizirani ljudi koji ne postoje sami na svetu. Za početak, trebalo bi uvesti pravilo kako se vozilo koje se ne mož kretati minimalno 50kmhne može koristiti po ulicama a ono koje ne mož 80kmh ne može po auto putevima.

    1. Na Novom Beogradu ima vrlo malo biciklistickih staza. Uglavnom su to pesacko biciklisticke staze, po kojima, po nasem zakonu ne postoji obaveza kretanja biciklom. Dobro je malo poznavati propise, moze pomoci dosta da ne ubijete nekoga sa automobilom.

  8. Biciklisti najviše stradaju od vozača sa kupljenim dozvolama, a takvih je, u poslednje tri decenije, ogroman broj. Treba napraviti reviziju vozačkih dozvola B kategorije u poslednjih 20 godina. Poznajem dosta takvih koji su jedva završili osnovnu školu, a imaju sve moguće kategorije, voze autobuse. Čemu onda srednja škola zanimanja vozač motornih vozila? Sve se namešta da se uvedu propisi koji bi biciklistima nametnuli obaveznu zaštitnu opremu, moguće i tehnički pa i dozvole, po ugledu na motore do 49 kubika. Sve da bi država punila budžet a pojedinci zaradili.

  9. „Dragan Jovanović iz Udruženja građana Vozi ulice Šabac je rekao da je udruženje građana Vozi ulice Šabac apsolutno protiv obavezne zaštitne opreme za bicikliste.“
    Nešto ,blago rečeno, blesavije odavno nisam čuo. Kaciga se nosi u slučaju da padnete sa bicikla da vas zaštiti od težih povreda glave. U svakom slučuju, bolje je imati nego nemati.

    1. Sasvim ste u pravu. Upravo sam to htela i ja da kažem. Nekoliko puta mi se desilo da mi prednji točak zapne u rupi na putu ili pored biciklističke staze i pala sam. Nisam na glavu, na svu sreću, ali zaštitna oprema te štiti i u takvim situacijama. Biciklisti nisu opasnost samo drugi učesnici u saobraćaju već su i loša infrastruktura, nedostatak zaštite a i nezgode se dešavaju. Pukne ti guma ili padne korpa (usled svih neravnina na stazi) i vrlo lako možeš da završiš na zemlji. Zaštitna oprema u tom slučaju ne može da škodi…

  10. Moje viđenje nekih rešenja su i obavezno polaganje obuke koja bi obuhvatala pravila saobraćaja i odgovorno ponašanje. Mislim da bi pored obaveze za polaganjem te obuke, trebalo uvesti i registraciju bicikala kao način preuzimanja odgovornosti za njihovu ispravnost. Obavezni tehnički pregled svake godine, kao i za automobile. I lepo sa tim papirom je registruješ i tvoja je. Ako ti je ukradu lepo prijaviš. Ako izazoveš nesreću lepo snosiš posledice… Zaštitna oprema ima smisla ukoliko zaista štiti, nisam istraživala na tu temu, ali ukoliko štiti morala bi biti obavezna kao i kacige za motocikliste. E sad sve to lepo u zakon i onda će biti novca da se gradi infrastruktura za bicikle, steći će poštovanje ostalih učesnika i bićemo sigurniji. Nadam se…

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 4, 5. i 6. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Igor Brakus, radijski voditelj

Kao što sam naziv kaže, ako danas ne saznamo ono što se dogodilo danas, već sutra će biti kasno.