Slučaj prvi: Dugačak red na šalteru naplate u JKP Čistoća, jer je prethodnih dana veliki broj građana (u pojedinim stambenim zgradama svi poštanski sandučići su bili puni) dobio opomenu pred tužbu zbog zaostalih dugova na ime neplaćene obaveze za odnošenje smeća.

Do sada, inače, takve opomene nisu stizale, a u ovom preduzeću objašnjavaju da tako žele konačno da uvedu red u svoja potraživanja. Građanin pred šalterom vadi plaćeni račun za maj, za koji je dobio opomenu. Sa druge strane šaltera ga ubeđuju da nije platio jun. Građanin prilaže račun za jun. „Izvinite, to je onda sigurno bio jul“. Čovek strpljivo pruža sledeći, julski račun. „A, to je onda sigurno neka greška, izvinite“, kaže službenica. Sledeći dužnik prilazi potpuno razoružan. „Ja ne čuvam račune, naplatite koliko treba“.

Slučaj drugi: Početkom novembra gradska Služba za naplatu javnih lokalnih prihoda poslala je nekoliko stotina uplatnica za plaćanje samodoprinosa, sa neplaćenim ratama i kamatama u više mesnih zajednica. Uplatnice nemaju oznaku za izdvajanje novca mesnoj zajednici, kao ni navedenu namenu, nego samo opštinski žiro račun. Mesna zajednica Palić je tim povodom obavestila

sugrađane da je plaćanje samodoprinosa u njihovom naselju završeno do 2006. godine i da MZ Palić nije uvodila novi samodoprinos. Nakon isteka roka samodoprinosa i utroška uplaćenih sredstava, kao i nakon opštinske kontrole o pravilnosti trošenja namenskog novca, taj žiro račun MZ je zatvoren. „Iako je sigurno nešto grešaka u evidenciji Službe, i iako ima i neplaćenog samodoprinosa, mi sada ovu naplatu nećemo moći koristiti, jer će novac otići u zbirni račun budžeta grada. Smatramo da je potraživanje potrebno otpisati, jer MZ je već ostala bez očekivanog novca“, navode u MZ Palić.

Slučaj treći: Filijala Poreske uprave u Subotici poslala je građanima na hiljade saopštenja o neplaćenom porezu. Po tim podacima, svako treće subotičko domaćinstvo i preko 3.000 pravnih lica neuredno izmiruju svoja dugovanja po raznim poreskim obavezama državi. Gradska organizacija Lige socijaldemokrata Vojvodine reagovala je na to, izrazivši „nevericu u podatke filijale, kao i u iskrenost njenog saopštenja u kojem se navodi da je tako veliki broj obaveštenja poslat u interesu samih poreskih obveznika… Kako onda objasniti to da je veliki broj tih obaveštenja prispeo sa netačnim i neažuriranim podacima, sa nedovoljno obrazloženim osnovama poreskog dugovanja, bez navedenog perioda nastanka dugovanja, a posebno bez navođenja zakonskog roka zastarevanja dugovanja. Svi dobro znaju da se takve situacije nazivaju narodskim imenom – ako prođe, prođe“.

Kad se već ne mogu izmišljati novi nameti, nije loše naplatiti ih po dva puta. Za svaki slučaj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari