Ne davimo Beograd: Proširenje Bulevara Zorana Đinđića nije adekvatno rešenje za saobraćaj 1Foto: Inicijativa Ne davimo Beograd

Pokret „Ne davimo Beograd“  je danas ocenio da je loša odluka o proširenju novobeogradskog Bulevara Zorana Đinđića.

„Šire ulice neće rešiti saobraćajne gužve, ako nam ostanu saobraćajna uska grla, što bi u Beogradu bili mostovi preko Save i Dunava, mostovi preko autoputa koji prolazi kroz grad i uske centralne gradske ulice“, pipše u saopštenju.

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, kaže se dalje „projekat širenja Bulevara Zorana Đinđića naziva ‘Mali metro’ jer će se, kako kaže, preko Novog savskog mosta, tunela i proširene Višnjičke ulice brže stizati nego budućom linijom metroa“.

„Ne davimo Beograd“ je u saopštenju ocenio da bi troškovi i šteta od takvih saobraćajnih rešenja za društvo bili ogromni, u prostornom i finansijskom smislu, kao i u smislu zaštite životne sredine od buke i zagađenja.

Pokret je predložio da se umesto toga krene sa razvojem podzemne železnice, da se Bg voz unapredi novim garniturama vozova i da se produži do Pančeva, Nove i Stare Pazove, da se tramvajima u saobraćaju da veća prednost i autonomija i da se stari tramvajski most opredeli samo za javni prevoz i taksi vozila.

„Umesto da naprednjačka vlast hitno uzme kredite i počne sa unapređivanjem postojećih šinskih sistema, Bg voza i tramvajske mreže, umesto da se proširi mreža žutih traka za javni prevoz i mreža biciklističkih staza, poseže se za populističkim merama širenja već protočnih bulevara, u kojima bi se već sad bez problema mogle iscrtati žute trake i bez dodavanja novih saobraćajnih traka“, piše u saopštenju.

Pokret je naveo da je gradska vlast Beograda ukinula žutu traku u ulici Omladinskih brigada iako ima tri saobraćajne trake po smeru, a saobraćajna policija u špicu preko Brankovog mosta kroz žutu traku propušta sav saobraća, uključujući i privatne automobile.

„Potrebno je saobraćaj u gradu rešavati tako što će se u prvi plan staviti javni prevoz i pešačenje, zatim bicikl i mikromobilnost, pa tek onda privatni automobil“, naveli su iz pokreta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari