Iako je još pre tri godine Vlada Srbije usvojila Prostorni plan Koridora 10 kojim je predviđena brdska trasa autoputa kroz pirotsku opštinu, sada predlaže dolinsku varijantu.

Rukovodstvo opštine Pirot je na sastanku sa ministarkom za NIP Vericom Kalanović i direktorom JP Koridor 10 Nenadom Ivaniševićem iznelo niz primedbi na dolinsku varijantu i insistira da se u isto vreme sa autoputem gradi i alternativni nekomercijalni put, da njegovu izgradnju finansira Vlada Srbije i da to bude sastavni deo cele investicije izgradnje trase Koridora 10 u tom kraju.

Predsednik opštine Pirot mr Vladan Vasić kaže za Danas da su na ovom sastanku izneli niz zamerki na dolinsku varijantu i tražili da se razjasni neizvesnost trase kroz pirotsku opštinu.

– U Pirotu će 22. i 23. septembra boraviti projektanti i potencijalni izvođači radova na zaobilaznici oko Dimitrovgrada za koju je tender već raspisan. Biće pozvani i privrednici, ugostitelji, hotelijeri, predstavnici NSZ… Biće to prilika da se upoznamo sa tom inoviranom dolinskom varijantom. Obići ćemo zatim celu trasu, kilometar po kilometar, da vidimo gde se nalazi petlja, gde je ukrštanje sa sadašnjim magistralnim putem, gde se on pretvara u autoput i gde će biti alternativni put koji je izuzetno važan za meštane sela uz Koridor. Dogovoreno je da će postojeća zaobilaznica oko Pirota ostati nedirnuta, a to je bila i jedna od glavnih naših primedbi, da će se graditi Žukovski most na predviđenoj lokaciji i da će on služiti za pristup do industrijske zone, buduće regionalne sanitarne deponije i alternativnog puta – kaže Vasić.

Pomoćnik predsednika opštine Pirot za infrastrukturu Milorad Spasić kaže da JP Koridor 10 insistira na dolinskoj varijanti i tvrdi da je ona 100 miliona evra jeftinija od brdske.

– To je veliki novac i nema nikakvog opravdanja da ne sagledamo sadašnji predlog Vlade Srbije. Institut za puteve i CIP počinju da rade idejni projekat dolinske varijante. Insistiramo da u okviru te dolinske varijante mora da se planira i alternativni put koji bi zamenio ono što se autoputem uništava, a to je magistralni put Pirot – Niš. Na sastanku sa Vericom Kalanović i Nenadom Ivaniševićem razumeli smo da se radi varijanta alternativnog puta koja je potpuno prihvatljiva za Pirot. Prihvatljiv je predlog da zaobilaznica oko Pirota ostane, a da se autoput izmesti i zaobiđe sva prigradska naselja – kaže on.

Po nekom ranijem predlogu JP Koridor 10, sadašnja nekomercijalna zaobilaznica oko Pirota trebalo je da postane autoput i da sadašnji magistralni put Niš – Pirot postane jedna traka autoputa. Zato smo reagovali i rekli da bismo, ukoliko bi to ostalo, izgubili nekomercijalnu zaobilaznicu, pa bi se sav lokalni saobraćaj usmeravao u centar grada, a imali bismo i problema sa selima nizvodno od Pirota i njihovom pristupu gradu. Lokacija pored same zaobilaznice izuzetno je pogodna za malu privredu i industrijsku zonu. Ako želimo da aktiviramo tu industrijsku zonu, moramo da napravimo novu saobraćajnicu. Pirot za to nema para – kaže Spasić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari