"Neverovatno čime se naša vlast hvali u 21. veku": Sagovornici Danasa o milion prevezenih putnika prugom Beograd - Novi Sad 1(BETAPHOTO/AMIR HAMZAGIC)

Podatak da su brzi vozovi na liniji Beograd – Novi Sad prevezli milion putnika stručna javnost pozdravlja ali i tvrdi da to nikako nije dovoljno već da bi veći broj putnika trebalo imati i na drugim železničkim relacijama u Srbiji.

Predsednik Sindikata železničara Srbije Dragan Ranđelović kaže da je dobra stvar što putnici u velikoj meri koriste železnički saobraćaj na relaciji Beograd – Novi Sad.

– Međutim, ne treba se zaustaviti samo na tome i treba raditi da se putnici vrate železnici i na drugim relacijama. Da bi se to ostvarilo osnovni preduslov je obnavljanje železničke infrastrukture širom Srbije. Kada se završi sa tom fazom onda treba raditi na nabavci novih lokomotiva i vagona jer je i to bitan segment u privlačenju putnika da koriste železnički saobraćaj. Veći obim prevoza putnika železnicom je i strateški značajan jer se na taj način smanjuju gužve na drumovima – naglašava Ranđelović.

I predsednik Sindikata železničkog saobraćaja Srbije “Nezavisnost” Zoran Vučković takođe smatra da je za železnicu dobro što se veliki broj putnika vratio i koristi vozove na relaciji Beograd – Novi Sad.

– Ali to nije dovoljno, takvo stanje je potrebno imati na većem broju relacija. Shodno tome naš sindikat je poslovodstvu poslao predlog da se stvore uslovi da se i na drugim železničkim prugama ostvaruju dobri rezultati u prevozu putnika. Za to je potebno pruge dovesti u dobro stanje, nabaviti lokomotive i vagone ali i zaposliti novu radnu snagu angažovanu na održavanju železničke infrastrukture – kaže naš sagovornik.

Mladen Cvijetić iz Gro Zajedno! Novi Sad ističe da su voz i prateća infrastruktura dobro urađeni.

– Jedini problem u svemu tome je što Srpska napredna stranka taj voz nije iznela kao javno dobro i ostavila ga građanima na korišćenje, već ga zloupotrebljava u političke svrhe. Neprekidno vrše stranačku privatizaciju voza, stalno ga nabijajući na nos političkim neistomišljenicima. Predstavljaju ga kao da je Vučićev ili Monin, zaboravljajući da su ga građani kroz porez papreno platili – ističe Cvijetić.

Milenko Vujić iz Udruženja građana Most solidarnosti kaže da je milioniti putnik veliki broj, ali ako se uzme u obzir da je to ostvareno u skoro šest meseci to i ne deluje tako impozantno.

– Svakako, neverovatno je da se naša vlast u 21. veku hvali putovanjem vozom od Beograda do Novog Sada, što bi apsolutno trebalo da bude jedno civilizacijsko dostignuće o kome ne bi trebali uopšte da razmišljamo. U nedostatku bilo kakvog uspeha ove vlasti logično je da i ovo objave kao vest i nekakav uspeh. Lično još se nisam provozao novim vozom, jer se teško snalazim u javnom prevozu u Beogradu. I dalje idem kolima. Naravno da je ovo jeftinije i rentabilnije, karta još uvek nije skupa, ali javni saobraćaj u Beogradu ne funkcioniše. Putnici koji dolaze iz Beograda u Novi Sad lako mogu da se snađu, a šta mi Novosađani kada nas ostave na Prokopu? Gde smo? Nigde – ističe Vujić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari