Zrenjaninski žitomlinski kombinat Žitoprodukt, koji je nakon problema sa vlasništvom, pre šest meseci obnovio sopstvenu proizvodnju hleba i peciva, sada je izdao u zakup svoju pekaru, kamione za dostavu hleba, mlin i 9500 tona kapaciteta silosa firmi „M.T.Č. don don” uz posredovanje Direkcije za upravljanje oduzetom imovinom.


Do ovakvog rešenja došlo je jer fabrika od 2004. godine posluje sa gubitkom,bankama duguje 600 miliona dinara, dobavljačima i državi još 300 miliona dinara. Samo u protekloj godini zabeležen je gubitak od 345 miliona dinara, a takozvani kumulativni gubitak je tri puta veći, objašnjava upravnik Sima Grujesku. Prema njegovom mišljenju, poverioci,pre svega poslovne banke, na korak su od odluke da zatraže stečaj i prodajom imovine naplate potraživanja.

– Mi smo najveći proizvođač u regionu i zakupom bismo zaustavili proizvodnju gubitka u mlinu i pekari, a iznajmljivanjem skladišnog prostora, od približno 50.000 tona zarađivaćemo do 100.000 evra mesečno i polako vraćati dugove. Izmirenje potraživanja ići će sporo, ali bi poveriocima ovo rešenje trebalo više da odgovara u odnosu na bankrot i prinudnu prodaju imovine Ovom ugovorom predviše je mesečni zakup od 25.000 evra, a zakupac mora da plati i otpremninu radnicima za koje utvrdi da su višak – objašnjava Grujesku.

Novi zakupac Žitoprodukta, poznatog u bivšoj Jugoslaviji po čuvenim pitama sa višnjama, sada su slovenački privrednici koji su slične aranžmane već sklopili i posluju u Subotici, Kikindi, Leskovcu, Vrnjačkoj banji i Čačku. Uz dobru poslovnu politiku i proverene recapture planira se da procenat iskorišćenja zrna sa 72 odsto bude podignut na 78 procenata, a sa poljoprivrednicima bi se dogovorila proizvodnja kvalitetnijeg žita.

– Započeli smo remont mlina kao celine i planiramo da pogon “Žitoprodukta” do kraja avgusta radi punim kapacitetom. Drugi deo investicija vrednih ukupno milion evra ide u pravcu razvoja pekare – objapnjava Aleš Mozetič, osnivač firme „M. T. Č. don don”.

Prema njegovim rečima, u toku je postavljanje dve nove linije u pekari, jedne za osnovne i jedne linije za specijalne vrste hleba i peciva. Kupce očekuje 30 novih proizvoda do početka septembra, bolja distribucija a proizvodi će se prodavati pod robnom markom „Žitoprodukt” i „Tvojih 5 minuta”, najavio je Aleš Mozetič. Kako saznajemo u upravi, od 148 radnika u „Žitoproduktu” će ostati 33 radnika i oni će brinuti o silosu, sušari i realizovati takozvane režijske poslove dok zakupac pekare, mlina i dela silosa preuzima 115 ljudi, od čega njih najmanje 50 treba da zadrži na poslu, a najviše 65 proglasi za višak i isplati im otpremninu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari