Srednjoškolci uputili kritike Ministarstvu prosvete zbog naprasnog završetka školske godine 1Foto: V. Andrić/Danas

„Dosta nam je da Ministarstvo prosvete prebacuje odgovornost na naše profesore i da im ne daju jasne instrukcije i da ni njih, ni nas ne informišu na vreme o završetku školske godine“, poručila je Dorotea Vasić, predstavnica neformalnog udruženja srednjoškolaca „I mi se pitamo“ u današnjem obraćanju ispred zgrade Ministarstva u Nemanjinoj ulici.

Povodom današnjeg formalnog završetak nastavne godine za učenike osnovnih i srednjih škola, članovi ovog, kao i drugih udruženja srednjoškolaca predali su na pisarnici Ministarstva dopis u kojem iznose kritike zbog načina na koji je naprasno prekinuta nastava.

Oni traže od prosvetne vlasti objašnjenje na koji način će početi naredna školska godina i kako će nadoknaditi gradivo iz ove školske godine, podsećajući da su generacije koje su do sada mnogo izgubile, što zbog pandemije korona virusa, učestalih dojava o postavljenim bombama u školama i poslednje odluke za koju je povod bila tragedija u OŠ „Vladislav Ribnikar“.

Đaci su poručili da ih je „Ministarstvo još jednom izneverilo“, negodujući što su o odluci o naprasnom završetku školske godine saznali iz medija, i to samo tri dana ranije.

Srednjoškolci su u dopisu Ministarstvu naveli da je prevremeni završetak nastave, pod izgovorom da je za to povod tragedija u OŠ „Vladislav Ribnikar“, nedopustiva i zakasnela reakcija.

„Imajući u vidu da se tragedija dogodila 3. maja, a vest o završetku nastave je u medije stigla 1. juna, uzročno-posledične veze ova dva događaja se i te kako dovode u pitanje. Ukoliko je uzrok za završetak nastave tragedija u „Ribnikaru“, postavlja se pitanje da li je Ministarstvo tokom ovih mesec dana planiralo ranije da završi školsku godinu, te ako jeste, zašto učenike i profesore o tome ranije nisu obavestili, već je to urađeno tri radna dana unapred“, navodi se u dopisu u koji je Danas imao uvid.

Srednjoškolci kažu da su zbog tako kasnog objavljivanja informacije, učenici i profesori dovedeni u nezavidnu situaciju.

„Niko nije bio siguran u relevantnost informacija, niti iko u tako kratkom roku ne ume da završi nastavnu godinu. U dopisu, koji je u škole stigao tek 2. juna, pojašnjava se šta vesti od prethodnog dana znače, međutim ne definiše tačno na koji način i po kojim pravilima bi godinu trebalo privesti kraju“, piše u dokumentu.

Đaci kažu da su neprecizni dopisi i vrlo kratak period za završetak nastave doveli do haosa u školama.

„Sva odgovornost je prebačena na profesore. Ostavljeno je na njima pojedinačno i na nastavničkim većima da odlučuju na koji način i pod kojim uslovima se zaključuju ocene, te da odlučuju kako će školska godina od 6. juna do 20. juna izgledati“, poručuju srednjoškolci.

Način na koji je profesorima i učenicima stigla vest o završetku nastave je, prema oceni đaka, poseban propust.

„Neprihvatljivo je da o ovako značajnoj vesti saznamo iz medija u sred nastave, a ne zvaničnim kanalima, od Ministarstva do direktora, a potom do odeljenskih starešina. Takav pristup je doveo do toga da se po školama u tom trenutku šire raznolike priče, koje su se naknadno ispostavile da su neistinite. završetka nastave“, navodi se u dopisu.

Srednjoškolci su pitali prosvetnu vlast kako će propušteno gradivo biti nadoknađeno.

„Količina gradiva sigurno nije obimna jer su u pitanju dve nedelje, ali svakako je to samo još jedan u nizu gubitaka nastave koje su ove generacije pretrpele iz različitih razloga. Nastava se gubila mnogo puta zbog pandemije Kovida 19, dojava o bombama, sada zbog tragedija itd“, naveli su đaci, uz poruku nadležnima da se način na koji je završena nastava ove školske godine ne sme se ponoviti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari