Šta se čita na portalima u regionu 1

Samo senzacionalistički sadržaj, koji će privući čitaoca da klilkne na tekst i otvori stranicu vesti – više nije vodilja za dobar njuz portal u regionu.

Sa ovom konstatacijom slažu se svi urednici vodećih dnevnih portala u regionu. Oni su, kao biznis partneri BBC, svoja svakodnevna iskustva podelili na konferenciji BBC na sprskom, koja je danas održana u Beogradu.

Među njima je i sajt dnevnog lista Danas, koji je počeo da razvija svoju platformu pre dve godine, a sada mesečno broji više od 3,4 miliona poseta.

“Vidimo trend da nisu više samo kratki senzacionalistički tekstovi dobri”, kaže Bojan Cvejić, urednik portala Danasa. “Čitaoce i na sajtu zanima ozbiljan analitički sadržaj, a sve više nam na portal dolazi i mlađa publika koja je željna  ozbiljnijeg pristupa. Najčitanije rubrike su nam politička, ali i brojne kolumne, koje su zaštitni znak Danasa. Trudimo se, a vidimo i da posetioci to cene, da ponudimo i sadržaj koji je personalizovan na onlajnu, nije samo puko publikovanje tekstova iz novina i vesti”.

U raspravi su učestvovali i urednici portal B92, crnogorskih Vijesti, bosanskog Kameleona, kao i stručnjak sa regionalne Internet akademije. Oni su govorili i o problemima sa kojima se susreću.

“Potrudimo se oko nekog sadržaja, radimo na tome danima, a onda nas neki drugi portal prekopira u minutu”, navodi primer Srdan Kosović, urednik Vijesti. “Informacije su besplatne, a ne možemo očekivati da u zemljama u kojima se i dalje skidaju filmovi i muzika besplatno, tražimo da čitaoci plate za svaku vest”.

Pavle Zlatic, urednik sajta B92 rekao je da je neophodno i da portali koji prenose i kreiraju vesti nauče i “novi jezik”, odnosno da budu u skladu sa promenama koje se na internet jako brzo usvajaju, ali ne i u regionu.

“Mi svi godinama koristimo, na primer, horizontalne video materijale, jer ih publika gleda na televizorima isto tako, kao i na ekranu kompjutera”, kaže Zlatić. “A onda dođe BBC na srpskom i uvede vertikalni video, što je mnogo logičnije, jer nova, mlada publika, sav sadržaj gleda na telefonu i to vertikalno. Ne smemo da dopustimo da tu budemo konzervativni, već da stalno učimo”.

Zlatko Verbić sa bosanskog Kameleona kaže da je finansiranje portala takođe bitna stavka, jer je neophodno da se preživi na komercijalnonm tržištu, a da se pri tom ostane nezavistan.

Internet stručnjak Dragam Varagić rekao je da je budućnost medija, pa i onih na internetu,  ipak u održanju – kredibiliteta.

Šta čita srpska dijaspora

Srbi koji su žive u Londonu više od dve godine najviše imaju potrebu da čitaju i dele sa srpskih i regionalnih portala – pozitivne vesti o Srbiji. Ovo je pokazalo istraživanje Sanje Vico, koja piše doktorsku disertaciju u Londonu na ovu temu.

“Uradila sam dubinske intervjue sa 40 Srba koji žive više od dve godine u glavnom gradu Engleske i pokazalo se da su se oni iseljavali u tri talasa, a na osnovu ove podele, zapravo se i različito informišu na internetu”, kaže Vuco. “U prvom talasu su otišli u Englesku ljudi u drugoj polovini prošlog veka i oni najviše čitaju i dele pozitivne vesti iz Srbije. Drugi talas obuhvata Srbe koji su otišli 90-ih, oni se interesuju za politiku još, dok građani koji su se preselili nakon 2000. čitaju biznis vesti. Ipak, sve tri grupacije dele pozitivne tekstove o svojoj zemlji matici”.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari