Tim studenata Učiteljskog fakulteta u Beogradu osvojio prvo mesto na takmičenju u kreiranju budućnosti obrazovanja 1Foto: Učiteljski fakultet

Tim studenata doktorskih studija Učiteljskog fakulteta Univerziteta u Beogradu osvojio je prvo mesto na svetskom takmičenju u kreiranju budućnosti obrazovanja koje je održano u Kini od 22. do 24. jula.

Svetsko takmičenje u kreiranju budućnosti obrazovanja (5th Global Competition on Design for Future Education) organizovano je u saradnji Uneskovog Instituta za informacione tehnologije u obrazovanju (UNESCO Institute for Information Technologies in Education) i Univeriteta u Pekingu (Beijing Normal University) koji se rangira kao jedan od najboljih pedagoških univerziteta u
Kini, a prema Šangajskoj listi i među prvih 100 najboljih univerziteta u svetu.
Cilj takmičenja bio je usmeren na pronalaženje inovativnih metodičkih postupaka za primenu najsavremenijih dostignuća tehnologije veštačke inteligencije i metaversa, iz perspektive studenata univerziteta i nastavnika.
Ove godine, Beijing Normal University proslavlja 120. godišnjicu postojanja, te je ovaj događaj bio od posebnog značaja.
Na takmičenju je učestvovalo 137 timova iz celog sveta, među kojima je bio i tim doktoranada The Empowered Teachers sa Učiteljskog fakulteta Univerziteta u Beogradu koji su činile:
Jelica Ristić (Metodika nastave informatike i računarstva), Marija Vorkapić (Metodika nastave matematike), Sanja Čomić (Metodika nastve fizičke kulture), Ljiljana Bojanić (Metodika nastave prirode i društva) i Dunja Bogićević (Metodika nastave srpskog jezika i književnosti).
U zajedničkom poduhvatu Učiteljskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Ministarstva prosvete, kompanije NetDragon, Beijing Normal University i Smart Learning Institute of Beijing Normal University od 2020. godine opremljen je Centar za robotiku i veštačku inteligenciju u obrazovanju.
Zahvaljujući najsavremenim softverima veštačke inteligencije, virtuelne i mešovite realnosti kojima Centar raspolaže stvorili su se prvi uslovi za promišljanje o primeni metaversa u obrazovanju.
Metavers ima potencijal da pruži potpuno imerzivno iskustvo učenja kroz igru i rešavanje problema u onlajn trodimedzionalnim virtuelnim svetovima,sa mogućnošću diferencijacije i individualizacije nastavnih sadržaja prema sposobnostima svakog deteta.
Ujedno, metavers može obezbediti učitelju i nastavniku kvalitetnije vrednovanje znanja, veština i interesovanja učenika, kao i više vremena za vaspitni rad.
Kroz projekat The Empowered Teachers for META Future, zajedničkim trudom i višemesečnim radom, tim doktoranada Učiteljskog fakulteta Univerziteta u Beogradu osmislio je koncept primene metaversa srpskom obrazovnom sistemu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.