Vačkov: Štampa još uvek nije prošlost 1Foto: Ivona Simonović

– Štampa nije još uvek u prošlosti, ali je budućnost definitivno digitalna, zahvaljujući personalizovanom sadržaju koji čitaoci traže, izjavio je Veselin Vačkov, direktor Lidove novini iz Češke, na konferenciji „Kako upravljati medijima budućnosti?“, koja je održana danas u hotelu Hilton.

On je objasnio da pre tri do četiri godine publika u Češkoj nije bila spremna da plaća sadržaj koji bi im se ponudio onlajn, ali da poredeći sa Srbijom danas, predstoji velika personalizacija sadržaja koja će privući i srpsku publiku da razmotri plaćanje proizvoda koje onlajn mediji nude.

– Mislim da je važno naučiti dosta od gejming industrije, koja svojim igračima nudi puno besplatnih igrica, ali i privlačnih dodataka koji mogu sami da plate. Tako i u našim medijima 85 odsto sadržaja je besplatno, ali i postoji onih 15 posto koji naši čitaoci mogu da izaberu i kupe, rekao je Vačkov.

Izdavač Color Press Group Robert Čoban rekao je da je Srbija i dalje zemlja u kojoj većinski dominira siromašno stanovništvo koje konzumira besplatan sadržaj na internetu i da zbog toga oni nemaju razlog da traže sadržaj koji bi plaćali onlajn.

– Pažnju koju čitalačka publika danas poseduje za onlajn portale razlikuje se od one koju imaju čitaoci štampe, ali i to zavisi od toga koje medije ljudi konzumiraju i šta oni od nje očekuju, objasnio je Bojan Cvejić, direktor i glavni urednik portala Danas.

– Danas je malo specifičan po tom pitanju jer imamo lojalnu publiku koja čita „long reads“, koje ne može nigde drugde da pročita, i mi smo samim tim u prednosti jer pravimo takav sadržaj koji ljudi očekuju od nas, naveo je Cvejić.

Prema njegovim rečima, reči poput „klikbejt“ i tabloid za njega nemaju lično pogrdno značenje jer su to normalne alatke širom sveta kojima novinarstvo prodaje svoju priču, ali da kod nas ima posebno negativnu konotaciju jer mediji time šire propagandu.

Direktorka digitalnog razvoja Nova.rs Jelena Tušup smatra da u Srbiji postoji nerešeni problem sa autorskim pravima, jer se pisani i slikovni sadržaj koji mediji plasiraju na kraju nalazi na više platformi za koje ljudi nisu dobili dozvole da ih koriste.

– Medji su ti koji i dalje određuju šta je bitno i koje su teme dominantne i zato će oni uvek ostati glavni kreatori sadržaja informacija, navela je Tušup.

Konferencija je organizovao magazin Nova Ekonomija.

Ovaj tekst je nastao u okviru projekta „Danasova škola novinarstva“ koji se sufinansira sredstvima iz budžeta Republike Srbije, Ministarstva za kulturu i informisanje.

Vačkov: Štampa još uvek nije prošlost 2

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari