Zrenjanin: Ukidaju železničke pruge u Banatu, a grade auto put zbog Linglonga 1Foto: M.P./Danas

Zrenjaninski Socijalni forum i njegovi aktivisti upozoravaju na naopaku logiku države, da se ukidaju železničke pruge u Banatu, a gradi auto put zbog Linglonga.

Oni podsećaju da „Infrastruktura železnice Srbije“ u naredne dve godine planira da demontira i ukloni oko 435 kilometara starih pruga, na kojima se železnički saobraćaj ne odvija i koje nisu predviđene za dalju eksploataciju.

Tu spadaju i pruge u Banatu i to deonice Sečanj – Jaša Tomić, od 10,36 kilometara i Zrenjanin fabrika – Vršac, od 81,2 kilometra.

Pruga Zrenjanin- Vršac je rekonstruisana pre nešto više od dve decenije, a izgrađeni su i novi mostovi na Tamišu u Sečnju i na Brzavi u Konaku.

Prema izjavama radnika železnice, koje se mogu pronaći u medijima, ova pruga je u dobrom stanju.

U ZSF podsećaju da za razliku od pokrajinskog prostornog plana koji je važio do 2020, nacrtom Regionalnog prostornog plana Autonomne Pokrajine Vojvodine 2021-2035, koji je trenutno na javnom uvidu, nije predviđena obnova ovih pruga i one će zauvek nestati.

„Te dve železničke pruge u istoriji su bile najznačajnija saobraćajna veza velikog broja banatskih seoskih naselja i regionalnih centara Zrenjanina i Vršca. Njihovim ukidanjem ugrožava se obnova privrede i sprečavanje daljeg propadanja sela u ovom delu Srbije“, upozorava aktivista Miroslav Samardžić.

On dodaje da dok ukida pruge čiji značaj u budućnosti može biti obnovljen, Srbija gradi infrastrukturu koja nije potrebna domaćem stanovništvu, već stranim kompanijama.

Tako je predviđeno da se gradi autoput Beograd – Zrenjanin – Novi Sad iako bi bilo sasvim dovoljno da se modernizuju postojeći putevi.

„Takva odluka doneta je zbog toga što se u Zrenjaninu gradi džinovska fabrika autoguma privatne kinseke firme Linglong. Za našu državu važnije su potrebe stranih kapitalističkih preduzeća nego one domaćeg stanovništva“, kaže Samardžić.

On smatra da ukidanje pruge Sečanj – Jaša Tomić i Zrenjanin – Vršac pokazuje kako ni pokrajinska ni republička vlast nemaju nameru da se posvete privrednom, socijalnom i saobraćajnom razvoju Banata.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari