Akva-park u Jagodini jedan je od malobrojnih svetlih primera industrije zabave u Srbiji. Jedan od malobrojnih uopšte jer država nije prepoznala kapacitete, a samim tim i potencijalne investitore ostavila „na čekanju“. U situaciju u kojoj Srbija nema more, niti neke značajne komparativne prednosti u odnosu na neke druge zemlje, akva-parkovi bi, tvrdi Nikola Seneši partner u kompaniji Volf MekGil, mogli da privuku veliki broj turista i pomognu ekonomiju našu zemlje.


– Zahvaljujući geografskoj poziciji, Srbija bi mogla da privuče dosta turista u tranzitu. Postoji podatak da kroz našu zemlju prođe 2,5 do tri puta više ljudi nego što je zvaničan podatak o broju turistima – rekao je je juče Seneši na konferenciji „Ekonomija zabave – investicioni modeli ekonomskog razvoja“, u organizaciji Danas konferens centra.

Pozitivan trend pokrenuli su Jagodina, Bački Petrovac i Aranđelovac, ali da bi Srbija ozbiljnije shvatila ovu „visoko profitabilnu granu“, mora da postoji povoljna investiciona klima. „Lokalne samouprave moraju da obezbede prostor za akva-parkove, kod nas oni ne postoje ni kao urbanistički, ni kao pravni parametar. Gradnja akva-parkova tretira se kao gradnja poslovnog prostora“, napomenuo je Seneši. Ova vrsta zabave, kako je pokazalo jedno istraživanje u Nemačkoj, donosi zaradu od 0,40 evra za svaki potrošeni evro, međutim osim finansijskog aspekta ova industrija, tvrdi Seneši, ima i socijalni karakter.

Direktorka Action parka za Srbiju Tatjana Kos predstavila je svoju firmu, čije je sedište u Španiji, a koja se bavi izgradnjom akva-parkova u svakom aspektu od ideje do proizvodnje. Predstavljajući jedan od svojih poslednjih velikih projekata, akva-park u Osijeku, Kos je rekla da hektar ovakvog projekat košta od milion do 1,8 miliona evra i da se investicija poput te, tik uz granicu sa Srbijom, isplati na rok od pet do deset godina.

Boris Bjelica, partner u Solidity Real Estate predstavio je jedan od najvećih i najstarijih Diznijevih zabavnih parkova na svetu, onaj u Orlandu, koji se prostire na površini otprilike onolikoj od Novog Beograda do kraja Ade Huje. Bjelica je rekao da taj zabavni park godišnje poseti 52 miliona turista, a da posetioci potroše 24 milijardi evra. Bilge Pakis, iz turske firme Polin water parks and pool systems predstavio je široku lepezu proizvoda svoje firme, koja je najmodernijim toboganima opremila stotine akva-parkova po celom svetu.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.