Bivši radnici AS-a podneli krivičnu prijavu protiv oglašivača i odbora poverilaca 1Foto: Pixabay/Qimono

Agencija za licenciranje stečajnih upravnika (ALSU) upravo je objavila da je kragujevačaki Autosabrćaj (AS)  u stečaju, čiju imovine čine i autobuske stanice u Kragujevcu, Topoli, Rači, Batočini, Lapovu i Natalincima, kao i radionice u Aranđelovcu, Topoli i naselju Beloševac, ponuđen na prodaju po početnoj ceni od 184,6 miliona dinara.

Javno nadmetanje zainteresovanih za kupovinu AS-a zakazano je, kako je oficijelno saopšteno, za 29.oktobar.

Nekako u isto vreme, oglasili su se i bivši radnici kragujevačkog Autosaobraćaja  u stečaju koji su, kako tvrde,  nedavno podneli krivični prijavu protiv Dragiše Petrovića, direktora Agencije za licenciranje stečajnih upravnika , Borisa Bogičevića, rukovodioca projekta ALSU za Autosaobraćaj u stečaju, Tatjane Lalošević, nekadašnjeg rukovodioca projekta ALSU za Autosaobraćaj, Željka Mijuškovića, sadašnjeg poverenika stečajnog upravnika ALSU za Autosaobraćaj , te Rajka Fuštara, bivšeg poverenika stečajnog upravnika ALSU za Autosaobraćaj.

Krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal, odnosno Posebnom odeljenju Višeg javnog tušilaštva za suzbija je korupcije u Kraljevu, bivši radnici AS-a podneli su i protov Odbora poverilaca Autosaobraćaja u stečaju koji čine: za  firmu Autoprevoz  Janjušević iz Priboja Vinko Janjušević, za Kole petrol company iz Kragujevca Marko  Kostić, za Iga Petrol iz Kragujevca Aleksandar Radosavljević, za Italian Petrol  iz Leposavića  advokat Ivanka Đekić Marković, za Project One iz Beograd advokat Tomislav Todorović, za Energetiku iz Kragujevca Miloš Anđelković i nekadašđnji član odbora poverilaca  u ime nekadašnjih radnika Rajica Đorđević iz Kragujevca.

– Sva navedena lica  omogućila su da firma Autoprevoz Janjušević iz Priboja stekne korist od oko 150 miliona dinara ili nisu ništa preduzela da to spreče. Istovremeno su za isti taj iznos oštećeni Autosaopbraćaj u stečaju, odnosno stečajna masa te firme i svi njeni pover ioci, medju kojima je i oko 400 nekadašnjih radnika koji zahtevaju da im se isplate zaostale zarade, navodi se u krivičnoj prijavi  koju su nekadašnji “AS*-ovci” juče dostavili i našem listu.

Podsećaju, pritom, da je  25.maja.2015. godine Privredni sud u Kragujevcu  otvorio stečaj nad  „Autosaobraćaj“ i za stečajnog upravnika postavio Agenciju za privatizaciju  (danas Agencija za licenciranje stečajnih upravnika – ALSU) koja za poverenika postavila Rajka  Fuštara, stečajnog upravnika iz Kragujevca. Nepunih pola godine docnije, preciznije 27.oktobra te 2015., izmedju Autosabraćaja u stečaju, kojeg je zastupao Rajko Fuštar, i firme Autoprevoz Janjušević iz Priboja, koju je zastupao Vinko Janjušević, i koji je u to vreme bio i član Odbora poverilaca “AS-a”, što je, tvrde bivši radnici, sukob interesa, potpisali su ugovor o zakupu autobuske stanice u Kragujevcu, za mesečnu zakupninu od pet miliona i 560 hiljada dinara.

– U maju 2016. godine Odbor poverilaca  “AS-a” cenu zakupa kragujevačke autobuske stanice Autoprevozu Janjušević  smanjio je na tri , a  u aprilu  2018. godine  na samo milion dinara  dinara mesečno. Oglas za izdavanje autobuske stanice u Kragujevcu u zakup, od 2015. godine, nikada više nije raspisivan, iako su, poznato nam je,  stizale veće ponude od iznosa koji je plaćao  Autoprevoz Janjušević. Odbor poverilaca  “AS-a” u  kojem  većinu ima upravo Vinko Janjušević, većinski vlasnik Autoprevoza Janjušević, odbacivao je sve ponude zainteresovanih za zakup stanice, navodi se u saopštenju, odnosno krivičnoj prijavi nekadašnjih radnika “AS-a”,koji procenjuju da je Autoprevoz Janjušević, smanjenjem cene zakupa stanice u dva navrata, taj zakup – od 2015. do sada –  za ukupno 57 meseci,  umesto 285, platio “svega 127 miliona dinara”, te da su “stečajna masa i svi poverioci Autosaobrćaja oštećeni za 150 miliona dinara”. Sa ovim nepravilnostima  dopisom je, tvrde bivši “AS-ovci”, 16.oktobra.2019. godine obavešten direktor ALSU Dragiša  Petrović,  ali “ništa nije preduzeo”.

– U oktobru 2019. godine dolazi do smene rukovodioca projekta za Autosaobraćaj u ALSU i  umesto Tatjane Lalošević na to mesto   postavlja se Boris Bogičević. U februaru 2020. godine, Boris  Bogičević,  kao rukovodilac projekta za Autosaobraćaj,  smenjuje poverenika stečajnog  upravnika Rajka Fuštara i za poverenika postavlja Željka Mijuškovića iz Smederevske  Palanke. Od tada,  Rajko Fuštar javno priča da je smenjen jer ne želi da proda Autosaobraćaj Vinku Janjuševiću na sumnjiv način.Molimo  da se ispitaju veze Dragiše Petrovića, direktora ALSU, Krste Janjuševića  narodnog poslanika iz Priboja, koji je rođak Vinka Janjuševića, i Vinka Janjuševića, navodi se u krivičnoj prijavi bivših radnika kragujevačkog “AS-a”. U prijavi, koja je dostavljena i predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, te Bezbednosno informativnoj agenciji (BIA)   navodi se i da se “ubrzano radi na tome da se Autosabrćaj u stečaju pod sumnjivim okolnostima proda Vinku Janjuševiću”.

– Nemam razloga da pričam na tu temu. Neću da se opterećujem lažima, ucenama i lažnim predstavljanjem onih koji šire tu priču, rekao nam je danas u telefonskom razgovoru vlasnik Autoprevoza Janjušević Vinko Janjušević. Predstavnik nekadašnjih radnika AS-a Srđan Ilić, koji je potpisao krivičnu prijavu protiv predstavnika ALSU i članova Odbora poverilaca, kaže da “stoji iza svega što je napisano u prijavi”.

Kragujevački Autosabraćaj, do početka 90-tih prošloga veka, bio je jedna od najuglednijih spskih i jugoslovenskih auto-prevozničkih preduzeća, čiji autobuusi i osoblje su, pored ostalog, bili angažovani i za prevoz učesnika i posetilaca Zimskih olimpijskih igara (ZOI) 1984. godine u Sarajevu. Nepunih desetak godina docnije, AS je već bio propala firma, čiju su imovinu nemilice razvlačili njeni direktori, a jedan od njih, Dragan Popovski, dva puta je hapšen, zbog zloupotreba službenog položaja.

U jesen 2013., tadašnji prvi potperdsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić, kome su se bivši radnici “AS-a” sada ponovo obratili, tim istim radnicima, koji su tada (2013.), u znak protesta zbog propasti firme i neisplaćenih zarada, bili blokirali magistralne drumske i železničke pravce od Kragujevca prema Kraljevu, Sandžaku, Kosovu i Crnoj Gori, obećavao je preporod preduzeća, nove autobuse, investicije. Od svega, naravno, nije bilo ništa, i Autosabraćaj je u maju 2015., završio u stečaju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari