Efektiva traži da se za otkazane turističke aranžmane građanima vrati novac

Ostavite komentar


  1. Pitam se samo da li će gospodin da nadoknadi letovanje i novac onima koji izgube spor, a hoće jer ni jedna polisa nikada ne pokriva štetu nastalu višom silom i tokom vanrednog stanja. Sumnjam da toliko ne poznaje gradivo, pre će biti da je i ovde neki interes u pitanju. Agencije bi zaista trebalo da dokažu da su novac prebacile i inspekcije to redovno proveravaju koliko ja znam.

    1. Ukoliko bi putnici insistirali na potpunom povraćaju novca, mnoge agencije bi otišle u stečaj, a onda i nakon eventualne pobede na sudu, ne bi imali od koga da naplate taj trošak. Sigurna sam da velika većina putnika u potpunosti razume vanrednu situaciju u kojoj smo se našli i mnogi putnici će prihvatiti neki vid kompenzacije (promena termina putovanja, vaučer za kasnije putovanje i slično)

      1. Pošrovana Jelena, da li je promena termina uslovljena Coronom razlog da se poveća i iznos putovanja. Konkretno: zanima me Vaš komentar. Putovanje je uplaćeno u januaru 2020 za termin 11.06.-21.06.2020. Granice prema Grčkoj za turiste otvaraju se 15.06.2020. ponuda agencije je sledeći termin od 21.06.2020.ali sa doplatom. Šta ćemo sada?

  2. Najbolje je po ovome da agencije pocnu da vracaju novac i vrate deli putnika, a onda bankrotiraju i tako 90% putnika ostane bez novca. Zasto bi se nasao kompromis i u ovoj privrednoj grani kada moze stotine agencija da propadne jel tako?

  3. Ne zelim povracaj novca!!! Ja samo zelim da sto pre osetim ukus frapea na nekoj od Grckih plaza.

  4. Te ,,turistice agencije“koje su ovde predstavljene kao kradljivice para su pre svega agencije ciji su vlasnici nasi ljudi,gde su zaposleni mozda nasi clanovi porodice,neko od te plate izdrzava porodicu itd.Kada vec sagledavate sve na globalnom nivou razmislite koliko ce ljudi gasenjem turistickih agencija ostati bez posla ko ce zastititi te ljude i na koji nacin?Ja sam neko koje takodje uplatio aranzman u celosti u agenciji sa kojom letujem pet godina i nikada nije bilo problema.Smatram da su vauceri optimalno resenje za sve jer u ovoj situaciji smo svi pogodjeni i trebali bi pokazati razumevanje prema svima.Propagiranje letovanja u Srbiji je lepo da cene nisu astronomske i da se i za toga ne kroje profitiranje onih koji i sami stoje iza propagande.Ja sam ipak vise za ,,nasu“Grcku kada to uslovi budu dozvolili.

  5. Ja sam unapred uplatila letovanje, iskoristila popust i te pare su bili namenjene za to i ne odustajem sada, hocu da idem na letovanje, jer cele godine cekamo godisnji odmor da bismo otisli na more. Nadam se da ce se granice otvoriti i situacija stabilizovati, pa pravac u Grcku. Ako ne, prebacice se novac za sledecu godinu, jer svake godine idemo u Grcku.

  6. Kao dugogodisnji putnik koji minimum dva puta godisnje letuje u Grckoj, prateci objave na temu letovanja ove godine, koliko mogu da zakljucim ni jedan aranzman nije doveden u pitanje, u smislu njegoce realizacije. Ako zelimo – putovacemo, ako zelimo da promenimo termin-promenicemo. Ukoliko zelimo da putujemo sledece godine, mozemo i tu mogucnost da iskoristimo. Virus nema pasos i ako je prisutan svakako nismo vise zasticeni ako otputujemo u neku banju u Srbiji.
    Virus sigurno nece opstati na vrelom pesku i slanoj
    vodi. Jedva cekam da se uskoro nadjem na jednoj od predivnih plaza Grcke.

    1. Mora postojati mogucnost povracaja novca. Vidim po komentarima svi letuju po Grckama neki cak i po dva puta. Sta ako neko iz zdravstvenih razloga ne moze ili pak profesionalnih iskoristi vaucer, ko garantuje da nece biti i takvih slucaja? Sta sa njima?

      1. @Miodrag Ti ljudi koji su unapred uplatili letovanje znaju kakvo im je zdravstveno stanje. Oduvek je postojao povracaj novca iz zdravstvenih razloga, ali uz neophodnu dokumentaciju. Kome je zdravlje ugrozeno, ozbiljno naravno jer tu se ne racuna kijavica, dobija novac nazad po Opstim uslovima putovanja.
        Takodje profesionalni razlozi nisu opravdanje da neko sklapa Ugovore i raskida ih, jer se valjda pre neke odluke razmatraju moguce prepreke… nazalost ovu situaciju niko nije mogao da predvidi ali valjda zato treba svi da budu solidarni i razumni, a ne drcni i sebicni. Tu pre svega mislim na putnike koji prete, jer agencije ce da rade kako mora i kako svi rade, ali ima nerazumnih ljudi kojima tesko bilo sta moze da se objasni.

    2. Ne razumem zasto bi agencije bile u obavezi da vracaju novac ako vec daju mogucnost da se taj novac iskoristi do kraja sledece godine.

  7. Efektiva reketaši…
    Sve zemlje EU su uvele vaučere kako bi sačuvale novac građana… ovo je jedino rešenje kako bi turizam opstao!

  8. Pa cela evropska unija je uvela te vaucere ! Ja imam odlican odnos sa mojom agencijom i sve sam se vec dogovorila

    1. Turizam kao grana privrede sada trpi najveće posledice. Veliki broj ljudi koji u turizmu rade, pre svega mislim na agencije, strepi i čeka odluke, preporuke…. Nisu ovde samo putnici ugroženi. Ja sam putnik, godišnje obidjem više destinacija u inostranstvu, svoje letovanje sam na vreme isplanirala i uplatila… Želela bih da ga ove godine i iskoristim, ali ako za to ne bude bilo uslova novac ću iskoristiti za neko naredno putovanje. Sramota je optuživati ljude koji nam iz godine u godinu omogućavaju ta putovanja. Oni su nas uplaćeni novac morali nekome da proslede, a da li će to njima biti vraćeno??? Trebalo bi da se zapitamo!!!

  9. Ja od svog letovanja u Grckoj ne odustajem svojevoljno nikako i ocekujem da cu uplaceni aranzman i realizovati ove godine. Ukoliko nesto krene po zlu pa ne bude moglo da se putuje (a optimisticna sam) novac cu prebaciti za letovanje sledece godine jer shvatam da su agencije u teskoj poziciji i da su novac vec prebacile vlasnicima vila, hotela… Samo neuki i sebicni ljudi to ne razumeju i mislim da i u odnosu putnika prema agencijama ce se jos jednom videti koliko smo solidaran a koliko sebican narod.
    Svakako ne zelim da 3x vise novca potrosim na nekoj od nasih planina, banja… i mislim da je bezobrazno cuti politicare i doktore kako to savetuju, jer svi znamo koliko su njima duboki dzepovi zbog mita i korupcije. U Srbiji se sigurno necu psihicki odmoriti, a psihicki odmor mi je preko potreban nakon ovoga. U Grckoj, uz zvuk mora i miris soli, na pescanoj plazi Sitonije hocu i jedva cekam. Ako nista drugo, jedva cekam samo sansu da ne gledam i ne slusam ove ljude koji su vrsili psihicku torturu na napacenom narodu. A Srbiju cu obilaziti kao i do sada… odes na izlet, vidis svu njenu lepotu, ali ne dozvolis da te Srbija „dere“, jer ja zivim i radim u Srbiji i volim je, ali novac za letovanje i zimovanje u Srbiji nemam jer mi Srbija nije obezbedila dovoljno da bih uzivala u njoj.

  10. Država da radi na prevazilaženju ovog problema, ako je iole sposobna, jer ogroman broj radnika je u turizmu i ako oni izgube poslove to je mnogo veći gubitak nego uplate građana za letovanje za predsezonu.

  11. Rezervisala preko booking.com smestaj za jul , Grcka .
    Naravno da mi nisu vratili novac , vec mogucnost pomeranja termina za ovu ili sledecu godinu.
    Tako da ne vidim nista sporno da su taj model usvojile i nase agencije kao i cela Evropa.

  12. Jedan deo klijenata turističkih agencija koji imaju čest negativni naboj ma šta uplatili pa uvek imaju primedbu i prete inspekcijom tj ratuje, a naročito ako imaju neku osnovu, pundraju Efektivu. Da će svi letovati- hoće i to ove godine. Grčka vlada je stala iza svoje privrede i rekla da se novac ne vrati. I hoteli koji su uzeli novac a koji su se zatvorili su zaradili i više .. Dakle, iza naših agencija treba da stane vlada. Da subvenciinura recimo svaki vaučer sa dodatnih +15% . A u povraćaju da participira agenciji npr 35%. I mirna Bačka.

  13. Mislim da sada ljudi najpre trebaju biti svesni situacije i da se upoznaju sa realnim cinjenicama koje je donelo vanredno stanje…kako za njih tako i za turisticke agencije. Volile bih kada bi sve ovo sto se desava moglo zaista da utice na svest i moral ljudi. Da nekada budemo slozni i da se izborimo sa situacijom koja je nenadano dosla i poremetila mnoge grane privrede. Ja kao veciti optimista zelim da otputujem i odem na svoj odmor u nekom drugom terminu i na taj nacin iskoristim vaucer koji cu dobiti. Radujem se sto cemo moci da odputujemo,i radujem se zato sto zelim da na najbolji moguci nacin sve ovo prebrodimo i pruzimo podrsku jedni drugima i budemo savesni gradjani…jer nikome danas u ovoj situaciji nije lako kojim god se poslom bavio!

  14. Sve zemlje EU su uvele vaučere kako bi sacuvale novac gradjana. Sigurna sam da se vecina putnika slaze sa mnom i razume vanrednu situaciju. Suludo je traziti povrcaj novca od agencije
    Svi trebamo biti slozni i prihvati kompenzaciju zamenu termina, vaucer za sledecu godinu. Nisu agencije krive za ovo sto se desava. Budimo svi realni….

  15. Turizam kao najosetljivija grana privrede najvise trpi ovu situaciju.Medjutim,jednako trpe i turisti i radnici iz ove grane privrede.Resenje mora biti sa strane drzave,jednako za obe strane .Najbolje bi bilo kada bi se granice otvorile i kretanje normalizovalo onda bi se stvari resile delimicno same od sebe jer ljudi sirom sveta jedva cekaju da otputuju negde.I ja spadam u tu grupu.Radije bi putovala nego da mi se vrati novac.

  16. Ovde se vidi da je saopštenje napisano amaterski i paušalno, valjda da bi opravdali budžete koje dobijaju da kao nešto rade i da se brinu za prava potrošača.
    Ali očigledno se vidi da se nerazumu u materiju o kojoj govore.
    Pisati da je EU rekla da je mera vaučera nezakonita, a Nemačka, Grčka, Holandija su donele odluku da „vaučerima“ reše problem uplaćenih aranžmana, a da ne dovedu u problem niti putnike niti agencije niti hotelijere.
    Toliko o „ekspertskom znanju“ udruženju Efektiva na temu turističkih agencija.

  17. U pravu su ovi iz Efektive da putnici treba da su na prvom mestu. Ali gde su bili kada su se donosili pravilnici? Kada je propisano da je maksimalno osiguranje za velike agencije 400’000 eur.?
    To ce biti dovoljno za namirenje putnika ako bi kojom slucajem bankrotirala neka veca agencija koja btw pravi promet u milionima eur. Gde su bili kada su osiguravajuća društva trebala da dostavljaju svoje ponude i uslove osiguranja? Znate li da ni jedna agencija nije znala sta sadrzi ugovor vec su im slate samo ponude sa cenom. I to tek 5 dana pred isticanje rokova. U isto vreme pritisak iz ministarstva kako ce odmah brisati agencije iz registra koje ne predaju na vreme papire! Znate li da ni jedno osiguravajuce drustvo nije poslalo svoje Opste uslove na mail agencijama? Dakle ni jedna agencija koja je direktno sklapala ugovor sa osiguranjem nije ni postavila pitanje o vanrednom stanju koje su ovi naravno iskljucili iz osiguranja. A kod agencija koje imaju osiguranje preko YUTA nema iskljucenja garancije od vantednog stanja. Sto znaci da bi bez vaucera YUTA morala isplatiti putnicima novac ako bi agencija koja ima YUTA garanciju bankrotirala. I na kraju, da li ce Efektiva pitati ministarstvo kako sad to vaze osiguranja kad kod velikog broja agencija u ugovorima lepo pise da ako je insolvemtnost ili bankrot POSLEDICA vanrednog stanja, garancija ne vazi!?

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 3. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Živko Gocić, vaterpolista

Danas volim zato što je objektivan i zato što u njemu pronalazim sve informacije koje su mi potrebne na dnevnom nivou.